Πρόσω ολοταχώς, για την ειρηνική αναβάθμιση του τύπου βιοκοινότητας Εκτύπωση
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 
Συνεννόηση για Δράση - Απόψεις

Hubertus Knabe: The dark secrets of a surveillance state


Σήμερα, Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015 και ώρα 12:12, τα δεδομένα, κατά τη γνώμη μου, έχουν ως εξής:

  1. Απομένουν 14 ημέρες, 11 ώρες και 48 λεπτά μέχρι τις επικείμενες βουλευτικές εκλογές, στις 25 Ιανουαρίου 2015.

  2. Δύο είναι τα Ελληνικά πολιτικά κόμματα, τα οποία έχουν επιλεγεί για να προβάλλονται από τα ντόπια και τα διεθνή ΜΜΕ, η Νέα Δημοκρατία και ο Σύριζα. Αυτή η επικοινωνιακή προβολή τα πριμοδοτεί εκλογικά σε βαθμό ώστε, υπό κάποια έννοια, να θεωρούνται ως, οιονεί, “εγκεκριμένα”.

  3. Ο πολιτικός λόγος των οιονεί “εγκεκριμένων” πολιτικών κομμάτων σχετίζεται αποκλειστικά με, τις “δόσεις”, με το μνημόνιο και με μια ενδεχόμενη έξοδο από την ευρωζώνη.

  4. Καίρια, για την Ελλάδα, επίκαιρα πολιτικά ζητήματα, νομίζω, είναι, η εσωτερική ασφάλεια, η έννομη τάξη, ο θεσμός της δικαιοσύνης, ο δημοκρατικός χαρακτήρας του πολιτεύματος, ο βαθμός έμπρακτου σεβασμού των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η παιδεία, η ασκούμενη στην Ελλάδα εξωτερική επιρροή, τα Εθνικά ζητήματα πάνω σε ορισμένες διμερείς σχέσεις, η συμβολή της Ελλάδας στη θέσπιση κανόνων οριοθέτησης της δράσης των διεθνών δικτύων ισχύος. Για τα ζητήματα αυτά, τα οιονεί “εγκεκριμένα” πολιτικά κόμματα, νομίζω, δεν λένε ούτε λέξη.

  5. Ενδεχομένως να υπάρχει πολιτικό δυναμικό που τελεί σε αργία, είτε, σε αθέμιτο αποκλεισμό και το οποίο πρεσβεύει, την προτεραιότητα των αρχών του ανθρωπισμού και της εσωτερικής ασφάλειας, την ειρηνική αναβάθμιση της ποιότητας των διμερών σχέσεων της Ελλάδας, την εναρμόνιση της δομής και της δυναμικής των κρατικών υπηρεσιών με την ανθρωπογεωγραφία των κατοίκων στην Ελλάδα, την δημιουργία νέων δομών παραγωγής νέου πλούτου εντός του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα της εθνικής οικονομίας, κ.λπ.

  6. Μέχρι στιγμής, δεν έχει υπάρξει κάποια, προσπάθεια διαπραγμάτευσης μεταξύ των αρμόδιων κέντρων αποφάσεων στο εξωτερικό και του εν λόγω “μη εγκεκριμένου” πολιτικού δυναμικού. Ενδεχομένως να υπήρξε μια προσπάθεια διαπραγμάτευσης μιας τρίτης χώρας η οποία, όμως, καμιά ανάμιξη δεν έχει στην περιθωριοποίηση αυτού του πολιτικού δυναμικού. Ωστόσο, ο χρόνος που απομένει μέχρι την έλευση των βουλευτικών εκλογών είναι ανεπαρκής πια, για την επεξεργασία των πολλών και πολύπλοκων ζητημάτων που θα έπρεπε να διευθετηθούν.

  7. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Κάθε μέρα που περνάει και κάθε ώρα που περνάει, εκατομμύρια Έλληνες, Ελληνίδες και Ελληνόπουλα υποφέρουν ακραία και ίσως κινδυνεύει η ακεραιότητά τους, από την ακαταλληλότητα, του υφιστάμενου τύπου βιοκοινότητας, για την αντιμετώπιση των εκδηλούμενων εντός της Ελλάδας, εκείνων των αποτελεσμάτων που οφείλονται στην αδυναμία, είτε, την απροθυμία των ξένων να εφαρμόσουν εμπράκτως, τους κανόνες του πολιτισμού, στις μεταξύ τους άμετρες συγκρούσεις για την πρωτοκαθεδρία πάνω στον κόσμο όλο.

 

Για τους ανωτέρω λόγους:

  1. Θεωρώ ότι οι επικείμενες εκλογές δεν παρουσιάζουν, πλέον, κάποιο σημαντικό πολιτικό ενδιαφέρον.

  2. Νομίζω ότι θα πρέπει να επικεντρωθούμε άμεσα, διακριτικά, συντεταγμένα και αποκλειστικά πάνω στο σχεδιασμό και την πραγματοποίηση της ειρηνικής αναβάθμισης του τύπου βιοκοινότητας που χαρακτηρίζει τις πόλεις και τα χωριά μας.

 

Για την σύντομη και επιτυχή πραγματοποίηση αυτής της αναβάθμισης, νομίζω, ότι θα πρέπει:

  1. Να υπάρξει γενική και δημόσια (ομαδική) έκφραση, τόσο της αποδοχής αυτού του στόχου, όσο και της προσωπικής δέσμευσης συμμετοχής στις σχετικές δράσεις.

  2. Να υπάρξει, εξ αρχής, απόλυτη δέσμευση αναφορικά με τον ειρηνικό και μη βίαιο χαρακτήρα της όλης προσπάθειας: Κανείς δεν θα “πειραχτεί”! Δεν θα ανοίξει ούτε ένα ρουθούνι!

  3. Να υπάρξει, εξ αρχής, η επίγνωση ότι για την πραγματοποίηση αυτού του στόχου θα χρειαστεί πάρα πολλή δουλειά, από όλους. Το ξεβόλεμα θα είναι ακραίο και θα αφορά πάρα πολλούς τομείς. Και το είδος, η ποιότητα και η ένταση της αναγκαίας προσπάθειας θα είναι, για πολλούς, πρωτόγνωρη.

Μακάρι να υπήρχε ευκολότερος δρόμος. Δυστυχώς, όμως, οι ξένοι μοιάζει να είναι αφοσιωμένοι στην προσπάθεια επίλυσης σημαντικών προβλημάτων των δικών τους εθνικών οικονομιών με αποτέλεσμα να μην διευκολύνονται, επί του παρόντος, να εξετάσουν το ενδεχόμενο αναβάθμισης της ποιότητας των διμερών σχέσεών τους, μαζί μας.


Translated Stasi Directive on Zersetzung

Richtlinie_1-76

Abstract of guideline (Richtlinie) 1/76 of the "Ministry for State Security" for processing operative procedures of decomposition, passed by Erich Mielke (Minister of State Security (Staatssicherheit: "STASI"):

Berlin, January 1976

COUNCIL OF MINISTERS OF THE GERMAN DEMOCRATIC REPUBLIC (GDR)

MINISTRY FOR STATE SECURITY THE MINISTER FOR STATE SECURITY

Richtlinie (Guideline) Nr. 1/76

On the Development and Management of operative procedures

2.6. The application of decomposition measures

2.6.1. Aim and areas of application of measures

Measures of decomposition are to be directed at evocation, as well as exploitation and reinforcement of such conflicts and differences between hostile-negative forces, through which they crack, get paralyzed, become disorganized and isolated and their hostile-negative plots, as well as their impacts, get precautionary prevented, essentially constrained or altogether prevented.

In dependence to the precise situation among hostile-negative forces the attitude of certain people, who have relevant links, is to be influenced in such way that they give up their hostile-negative

position and additional positive influence is possible.

Decomposition measures can be directed at groups, assemblies and organizations as well as individuals and should be used as an independent way to end operative procedures or in correlation with other ways of termination.

The leader of the operative units have to ensure that in political-operative necessity decomposition measures must be an indispensable part of offensive tactics.

Decomposition measures are to be applied in particular:

  • when, during the processing of operative measures, the necessary proof for the existence of a

  • "state crime" [political offender] or other has been developed, and the according operative process needs to be closed without penitentiary measures due to political or political-operative reasons in the interest of a higher use to society.

  • in connection with the execution of criminal proceedings, in particular for destroying enemy forces and stopping the public extent of negative-hostile actions against the society.

  • for effective preventive suppression of state-hostile activity and other negative-hostile actions like e.g.

  • preventing the effectivity of negative state-hostile organizations and groups,

  • confinement of the effectivity of politically decomposing opinions e.g. of harmful actions

  • against leaders and backers of state-hostile action on operative grounds

  • against people, groups, and organizations, whose activities emanate from the dissemination e.g. promotion of political-ideological diversion and other decomposition measures against the GDR


2.6.2. Forms, devices and methods of decomposition

The choice of decomposition measures to be performed dependent on the individual subject, the aim and the exact assessment of achieved results in the respective operational process.

Approved methods of decomposition are:

  • the systematic discrediting of reputation due to spreading of true, checkable,

  • discrediting statements and wrong but believable, non deniable, discrediting statements.

  • the systematic organization of jobwise and social failures for destroying any self confidence of individual subjects.

  • the focused destruction of convictions associated with certain ideals, role models etc and the creating of doubts about the personal angle.

  • the creation of mistrust and mutual suspicion in groups and organizations.

  • the creation, exploitation and reinforcement of rivalry in groups and organizations due to aimed exploitation of weaknesses from certain members.

  • the keeping of organizations and groups busy with their internal problems with the aim to stop negative hostile-actions.

  • local and temporal prevention and restriction of mutual relationships of group/organization members due to legal actions like workplace binding and assignment of remotely located workplaces.

In the implementation of decomposition measures are primarily reliable and approved "unofficial personnel" to choose. [ see also "Inoffizielle Mitarbeiter (IM) ]

Approved methods of decomposition are:

  • the deployment of unofficial personnel as courier, confidant of the group leader, supervisor, official of cognizance out of the operations area, other contact persons etc.

  • Use of anonymous or pseudonymous letters, telegrams, phone calls etc. compromising photos of e.g. real or faked meetings.

  • focused spreading of rumors about targeted individuals, a group, groups or organization.

  • focused indiscretion or fake of deconspiration of defense measurements of the Ministry for National Security

  • order to questioning of people at state ministries or social organizations under believable or unbelievable reasoning

These measures and methods have to be adapted, differ, enhance, develop and used depending on the current operational status.


2.6.3 The approach of elaboration and execution of decomposition measures

Requirement and basis for the elaboration of effective decomposition measures is the thorough

analysis of the operative process, especially to carve out appropriate connections, such as existing contradictions, differences and accordingly of compromising material.

The exact definition of the concrete goal of the decomposition measures need to be carried out on the basis of the analysis' results.

According to the defined goal, the thorough preparation and planning of the decomposition measures have to be performed. In the preparation - insofar as necessary - ensuring the conspiracy, the deployed unofficial personnel of the respective operative process need to be included.

The plans for execution of decomposition measures require the affirmation by the head of the main/autonomous division or district/main administration respectively.

Plans for execution of decomposition measures against:

  • organizations, groups, groupings or single persons in the operating field [area]

  • people in prominent, central, social positions or with international or massive influence respectively

  • as well as in other political operative cases of particular importance are to be submitted to me or my deputy in charge for affirmation.

The execution of measures of decomposition must be consistent and strict.

This includes the constantly unofficial check of the results and effects. The effects must be documented accurately.

Depending on political-operational needs, further political-operative controlling measures have to be ordered and forced.

[source]


How Covert Agents Infiltrate the Internet to Manipulate, Deceive, and Destroy Reputations

By Glenn Greenwald

One of the many pressing stories that remains to be told from the Snowden archive is how western intelligence agencies are attempting to manipulate and control online discourse with extreme tactics of deception and reputation-destruction. It’s time to tell a chunk of that story, complete with the relevant documents.

Over the last several weeks, I worked with NBC News to publish a series of articles about “dirty trick” tactics used by GCHQ’s previously secret unit, JTRIG (Joint Threat Research Intelligence Group). These were based on four classified GCHQ documents presented to the NSA and the other three partners in the English-speaking “Five Eyes” alliance. Today, we at the Intercept are publishing another new JTRIG document, in full, entitled “The Art of Deception: Training for Online Covert Operations.”

By publishing these stories one by one, our NBC reporting highlighted some of the key, discrete revelations: the monitoring of YouTube and Blogger, the targeting of Anonymous with the very same DDoS attacks they accuse “hacktivists” of using, the use of “honey traps” (luring people into compromising situations using sex) and destructive viruses. But, here, I want to focus and elaborate on the overarching point revealed by all of these documents: namely, that these agencies are attempting to control, infiltrate, manipulate, and warp online discourse, and in doing so, are compromising the integrity of the internet itself.

Among the core self-identified purposes of JTRIG are two tactics: (1) to inject all sorts of false material onto the internet in order to destroy the reputation of its targets; and (2) to use social sciences and other techniques to manipulate online discourse and activism to generate outcomes it considers desirable. To see how extremist these programs are, just consider the tactics they boast of using to achieve those ends: “false flag operations” (posting material to the internet and falsely attributing it to someone else), fake victim blog posts (pretending to be a victim of the individual whose reputation they want to destroy), and posting “negative information” on various forums. Here is one illustrative list of tactics from the latest GCHQ document we’re publishing today:

DISRUPTION

Operational Playbook

  • Infiltration Operation

  • Ruse Operation

  • Set Piece Operation

  • False Flag Operation

  • False Rescue Operation

  • Sting Operation


Other tactics aimed at individuals are listed here, under the revealing title “discredit a target”:

    Discredit a target

  • Set up a honey-trap

  • Change their photos on social networking sites

  • Write a blog purporting to be one of their victims

  • Email/text their colleagues, neighbors, friends etc

[source]