Αγορά Πολιτών

Τρόπος Συμμετοχής

Χορηγίες

Πολίτες στην Αγορά

Έχουμε 875 επισκέπτες συνδεδεμένους

Framing Dissidents

  

Επικοινωνία

Location: Berlin, Germany

Only send SMS +41762833777

Citizen Band Radio:

- Call-channel: 1 FM (frequency modulation)

- Call-sign: EB-1142

CIA's Child Sex Slaves

  

Πατριώτη S.O.S.

  

Greek Dissidents Political Persecution



 

A Greek Government In Exile

  

60+ Trillion Euros Dispute for Greece's Minerals



 

21/06/2020 International Protests

 

Robbed at Copenhagen

 

George Bobolas

 

Prespes-Agreement Superimposed-Reality Ruthless-Propaganda

 

 

 

 

Mielke - Chrisochoidis

 

O/L to British P/M

 

O/L to E. Macron

 

Accountability-Free Genocides

 

Militarized "psychiatry"

 

The Absolute Evil

 

Gang-stalking Greeks

 

Byzantine Atrocities

 

European Dissidents ALARM

 

Human Rights' Court

 

The used up men

 

Dissidents - USG RICO crimes

 

Open Letter to Theresa May

 

Open Letter to António Guterres UN's SG

 

Triangulation - Zersetzen

 

Open Letter to Andrew Parker, MI5

  

Πράξεις ποταπές - Despicable choices

 

 

My father's death

 

Cavitation damage

 

Burglary and vandalism

 

Dry mini submarine

 

Message to Bundeswehr 2

 

Message to Bundeswehr 1

 

“Tough” guys and TOUGH guys

 

Μοναδική λύση, το Χόλιγουντ

 

Charlatans

 

Zeppelin: Beyond Gravity

 

Foreign intervention in Greece?

 

Η ανελεύθερη Ελλάδα

 

Η Ελλάδα καταγώγιο;

 

Αν.Επ. Π. Παυλόπουλο

  

Intangible prisons

 

Plausible deniability

 

Images of German w & s

 

Crimes against Humanity

 

"Chimera" - "Bellerophon"

 

pr. Donald Trump

 

  

Legal Notice 87

 

Βδέλλες, αποικιοκρατικές

 

Being a German

 

Legal Notice 84

 

Dirty colonial methods

 

Georgi Markov, BG - KGB

 

Samples of Barbarity

 

Ελλάδα - αποκόλληση

 

Έλληνες, στο έλεος...

 

Harvester's log 16/3/17

 

 

Legal Notice 66

 

Execrable

 

Legal Notice 62

 

  

My story

 

  

Aggression?

 

  

Η Εστία μου

 

  

Why so untidy?

 

  

Αποικιοκρατία

 

  

Εξόντωση Ελλήνων αντιφρονούντων;

 

  

Ζήτημα εμπιστοσύνης

 

  

Μεθοδικότητα

 

  

Ανοικτή Επιστολή πρέσβη ΗΠΑ

Αφορμή, U2RIT vs Ελλάδα;

Βιοηθική

A request to U2RIT

Colonial aggression - 2

Open Letter to UN S.G.

Open Letter to p.C. & p. O.

Δήλωση πρόθεσης επαναπατρισμού

 

Ο "εφιάλτης" της Νυρεμβέργης

Συλλογή Φωτογραφιών

Αίτημα προστασίας, προς Ιταλία

Chroma key, background removal

Science and Ethics

Να συμβάλει και η U2RIT

Θα ξαναφτιάξουν πολλές φορές Άουσβιτς και Zyclon B

 

Split-Screen effect

Η Ζωή είναι Ωραία.

Βόρεια Κορέα

Λευτεριά στους Έλληνες, εξανα- γκαστικά "Εξαφανισμένους"

 

Μυστικές δίκες;

Trustworthiness

Πολιτισμό, ή, απληστία;

Ακραία Στυγνότητα

Η Τέχνη της Επιβίωσης

Political Asylum 3

Επιστροφή στις ρίζες

The Human Cost of Torture

An urgent appeal for solidarity

More obvious than the Sun

Western "culture"

Political Asylum

Έννομη Προστασία

Μια μήνυση που εγείρει ερωτηματικά

 

 

 

Honor your father...

Noise

Creative Greeks

A pair of Dictatorships

80 Ευρώ PDF Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 
Συνεννόηση για Δράση - Απόψεις
Συντάχθηκε απο τον/την Χρήστος Μπούμπουλης (Christos Boumpoulis)   
Τρίτη, 03 Μάρτιος 2015 21:06

man-in-the-wilderness.jpg

 

Το άρθρο που ακολουθεί χαρακτηρίζεται από ορισμένα δεδομένα, τα οποία αναφέρω ρητά, προς αποφυγήν παρερμηνειών:

  1. ο συντάκτης του άρθρου θεωρεί ότι η αξία της ζωής κάθε ανθρώπου είναι, απολύτως, ανεκτίμητη,

  2. η βία και η ανηθικότητα, δεν επιλύουν το οποιοδήποτε πρόβλημα, οξύνουν τα υπάρχοντα, δημιουργούν καινούργια και γενικά, δεν προσφέρουν το παραμικρό στην ανθρωπότητά μας,

  3. η αναφορά στην κινηματογραφική ταινία “Man in the wilderness” (1971) αποσκοπεί, αποκλειστικά, αφενός, στην κατάδειξη της αναγκαιότητας, τόσο της ισχυρής έλλογης και αγαθής πίστης, όσο και της ακλόνητης δημιουργικής ελπίδας και αφετέρου, στην πρόκληση αποστροφής στην, κάθε μορφής, βία.

  4. Όσα ακολουθούν αποτελούν ένα σχήμα ρητορικής υπερβολής και τίποτα περισσότερο.


Δεδομένα

  1. Στη μαγνητοσκοπημένη διάλεξη του καθηγητή κ. Kevin Bales, με τίτλο “Πώς αντιμετωπίζεται η σύγχρονη δουλεία” (“How to combat modern slavery”), στο χρονικό σημείο 8' 30'' αναφέρεται ότι, επί του παρόντος, μια ανθρώπινη ζωή, συνολικά, αποτιμάται εις χρήμα με το ποσό των, περίπου, 80 ευρώ.

  2. Μια ανθρώπινη ζωή περιλαμβάνει: τη βιολογική της συνέχεια, την υγεία του ανθρώπου, την ελευθερία του, την τιμή και την αξιοπρέπειά του. Όλα αυτά, μαζί.


Ζητούμενα

  1. Μια ελάχιστη, έστω, αναβάθμιση της κατανόησής μας αναφορικά με τη δομή και τη δυναμική των μεγάλων Εθνικών και Διεθνών προβλημάτων, τα οποία αντιμετωπίζουν οι πολιτείες μας, και

  2. Ο προσδιορισμός μιας οιονεί κατεύθυνσης προς την οποία θα μπορούσαν να αναζητηθούν πιθανές λύσεις, οι οποίες, δυνητικά θα εξομάλυναν, είτε, θα εξάλειφαν αυτά τα προβλήματα.

 

private-jet.jpg

Μέθοδος

Ένα ρητορικά μεταφορικό και τετριμμένο παράδειγμα:

Ας θέσουμε ένα υποθετικό πρόβλημα προς επίλυση: Έστω ότι ένας πολίτης διαθέτει ένα μηνιαίο εισόδημα αξίας ίσης με 2000 ευρώ και μια συνολική ακίνητη περιουσία χρηματικής αξίας ύψους 100000 ευρώ. Ο πολίτης αυτός επιθυμεί να αποκτήσει το ανωτέρω εικονιζόμενο, υπέροχο ιδιωτικό αεροσκάφος χρηματικής αξίας ίσης με 17,2 εκατ. US$. Πώς θα το αποκτήσει;

Απάντηση: Εφόσον, ο πολίτης αυτός, δεν διαθέτει επαρκή διαθέσιμα χρηματικά κεφάλαια ώστε να αγοράσει, δαπανώντας τα, αυτό το αεροσκάφος και εφόσον, λογικά, καμιά τράπεζα δεν πρόκειται να του δανείσει χρηματικό κεφάλαιο ισόποσο της τιμής πώλησης του αεροσκάφους, καθώς, η υποθήκευση ολόκληρης της ακίνητης περιουσίας του πολίτη δεν θα αποτελούσε, για την οποιαδήποτε τράπεζα, μια επαρκή εγγύηση για τη χορήγηση του σχετικού δανείου, τότε, ο πολίτης δεν πρόκειται να αποκτήσει το αεροσκάφος. Δεν υπάρχει λύση σ' αυτό το πρόβλημα.

Πάμε, τώρα, στα 80 ευρώ.

Όταν εξετάζουμε όσα συμβαίνουν, σήμερα, στη Μέση Ανατολή και σε όλες τις υπόλοιπες εμπόλεμες ζώνες και παλαιότερα, σε όλες τις, τότε, εμπόλεμες ζώνες, πόσο ρεαλιστικό μοιάζει, η ανθρώπινη ζωή να αξίζει, όντως, 80 ευρώ;

Στο σημείο αυτό, ας κάνουμε έναν διαχωρισμό: άλλο ζήτημα είναι πόσο ο“καθένας” θεωρεί ότι η δική του ανθρώπινη ζωή, αξίζει και άλλο ζήτημα είναι πόσο “ο άλλος” θεωρεί ότι αξίζει η ανθρώπινη ζωή του “καθένα” (δηλαδή, των 'άλλων'). Στην πράξη και για προφανείς λόγους, από τις δύο αυτές θεωρούμενες αξίες της ανθρώπινης ζωής, επικρατεί απόλυτα εκείνη που είναι και η χαμηλότερη.

Εφόσον η μετακίνηση των ανθρώπων είναι, σε ολόκληρη την υφήλιο, ελεύθερη, τότε, δεν υπάρχουν πολλές διαφορετικές τιμές της ανθρώπινης ζωής, αλλά μία, μοναδική. Για παράδειγμα, εφόσον, ταξιδεύοντας, μπορεί ένας Ευρωπαίος, ο οποίος θεωρεί την αξία της ανθρώπινης ζωής ίση π.χ. με 97 ευρώ, να συναντήσει έναν Αυστραλό, ο οποίος θεωρεί την αξία της ανθρώπινης ζωής ίση π.χ. με 113 ευρώ, τότε, κατά τη στιγμή της συνάντησής τους, η ανθρώπινη ζωή, για προφανείς λόγους, αξίζει 97 ευρώ.

Ας δεχτούμε, λοιπόν, ότι, ανά την υφήλιο, η ανθρώπινη ζωή, σήμερα, αξίζει 80 ευρώ και ότι, όλοι οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι η ζωή του καθενός τους αξίζει τόσο, ακριβώς.

Άραγε, πώς συναλλάσσεται με τους συνανθρώπους τους, ένας άνθρωπος που γνωρίζει ότι η αξία της ζωής του είναι, μόλις, 80 ευρώ;

Κατά τη γνώμη μου, είναι αναμενόμενο, ο καθένας συναλλασσόμενος με τους συνανθρώπους του να προβαίνει, αποκλειστικά, σε τέτοιες επιλογές οι οποίες θα είναι αδύνατο να προκαλέσουν στα πρόσωπα με τα οποία αυτός συναλλάσσεται, ζημία χρηματικής αξίας ίσης, ή, μεγαλύτερης από 80 ευρώ, προκειμένου να διασφαλίσει ότι, η εν λόγω συναλλαγή, δεν θα θέσει τη δική του ανθρώπινη ζωή υπό διακύβευση.

Σε σχέση με τα, εν γένει, καθήκοντα.

Ας διακρίνουμε δύο περιπτώσεις: τις δυαδικές συναλλαγές και τις τριγωνικές συναλλαγές.

Δυαδικές συναλλαγές: Σε αυτή την περίπτωση λογίζεται η δυνητική χρηματική ζημιά του έτερου προσώπου της συναλλαγής.

Τριαδικές συναλλαγές: Η περίπτωση αυτή αφορά τις επιλογές ενός προσώπου που διαδραματίζει το ρόλο του “κριτή” σε σχέση με κάποια διάσταση συμφερόντων ανάμεσα σε κάποιο 2ο και κάποιο 3ο πρόσωπο. Αναμενόμενο, θεωρώ ότι είναι και μάλιστα, για προφανείς λόγους, ο “κριτής” να υιοθετήσει, αποκλειστικά, εκείνες τις επιλογές οι οποίες θα ελαχιστοποιήσουν τη χρηματική ζημία, από τα άλλα δύο πρόσωπα, ειδικά εκείνου το οποίο διαθέτει και τη μεγαλύτερη περίσσεια χρήματος.

Σε σχέση με την, εν γένει, αλληλεγγύη.

Εκείνος που γνωρίζει ότι η δική του, ανθρώπινη ζωή, αξίζει 80 ευρώ, θεωρώ ότι είναι αναμενόμενο και μάλιστα για προφανείς λόγους, να εξετάσει περιπτώσεις εκδήλωσης έμπρακτης αλληλεγγύης προς του συνανθρώπους του, εφόσον και μόνο εφόσον, ο συγκεκριμένος, κατά περίπτωση, τρόπος πρακτικής έκφρασης αυτής της αλληλεγγύης αποκλείεται να προκαλέσει, σε οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο, δυνητική χρηματική ζημία ύψους 80 ευρώ, ή, μεγαλύτερη.

Οι συλλογικοί (Εθνικοί και Διεθνείς) θεσμοί.

Τη λειτουργία των συλλογικών θεσμών υλοποιούν, συλλογικά, ανθρώπινα πρόσωπα.

Από τα πρόσωπα εκείνα τα οποία συμμετέχουν στη λειτουργία του οποιουδήποτε συλλογικού θεσμού, ποιο, άραγε, θα ήταν εκείνο το οποίο, ενώ γνωρίζει ότι η αξία, της δικής του ανθρώπινης ζωής, είναι ίση με 80 ευρώ, θα αποτολμούσε, στο πλαίσιο των καθηκόντων του, να προβεί σε οποιαδήποτε επιλογή θα προκαλούσε, άμεσα, ή, έμμεσα, σε οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο, ζημία ίση με 80 ευρώ, ή, μεγαλύτερη;

Ερώτημα 1ο: Σε μια ιστορική συγκυρία κατά την οποία, η αξία της ανθρώπινης ζωής θα ήταν ίση με 80 ευρώ, ποιος από τους ακόλουθους συλλογικούς θεσμούς θα μπορούσε να είναι, έστω και στοιχειωδώς, αποτελεσματικός;

  • ο θεσμός της Δικαιοσύνης

  • ο θεσμός της Πολιτικής

  • ο θεσμός της οικονομικής Αγοράς

  • ο θεσμός της Παιδείας

  • ο θεσμός της Εξωτερικής Πολιτικής

  • ο θεσμός της Δημόσιας Υγείας

  • ο θεσμός της Εσωτερικής Ασφάλειας

  • ο θεσμός της Δημόσιας Ενημέρωσης

  • ο θεσμός της Δημόσιας Διοίκησης

  • ο θεσμός της ιδιωτικής επιχείρησης

  • ο θεσμός των Διεθνών Σχέσεων

  • ο θεσμός του Διεθνούς Εμπορίου

  • ο θεσμός των Καλών Τεχνών

  • ο θεσμός της Οικογένειας

  • ο θεσμός του Κοινωνικού Ιστού

  • ο θεσμός της, οιονεί, διαγεννεακής αλληλεγγύης

  • οι διεθνείς θεσμοί

Ερώτημα 2ο: Ποια η ένταση της δημόσιας παρουσίας των πνευματικών ανθρώπων; Ποιος είναι ο βαθμός αποτελεσματικότητας των συλλογικών θεσμών; Ποια η ένταση και η έκταση των εκδηλώσεων ανθρώπινης αλληλεγγύης εντός των πολιτειών μας; Ποιο είναι το κοινό χαρακτηριστικό των προσώπων που διαχειρίζονται την, όντως, εξουσία; Μήπως είναι συνώνυμοι οι όροι: “παγκοσμιοποίηση” και “κατακρήμνιση της αξίας της ανθρώπινης ζωής”;

Όπως οι περισσότεροι άνθρωποι θα ήθελαν να απολάμβαναν στις ζωές τους και από ένα όμορφο ιδιωτικό αεροσκάφος, έτσι και οι περισσότεροι άνθρωποι θα ήθελαν να απολάμβαναν στις ζωές τους, υψηλό πολιτισμό, ειρήνη, ελευθερία, φιλικές σχέσεις και προκοπή. Όμως, όπως είναι αδύνατο ένας άνθρωπος με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες να αποκτήσει ιδιωτικό αεροσκάφος, παρομοίως, καθόσον η τιμή της ανθρώπινης ζωής είναι ίση με 80 ευρώ, είναι αδύνατο να λειτουργήσουν αποτελεσματικά οι συλλογικοί θεσμοί ώστε αυτοί να διαμόρφωναν συνθήκες υψηλού πολιτισμού, ειρήνης, ελευθερίας, φιλικών σχέσεων και προκοπής.

Η σημερινή, φαινομενικά αδιέξοδη κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί;

Κατά τη γνώμη μου, ναι, μπορεί να βελτιωθεί, αλλά, υπό περιορισμούς.

Ας κάνουμε μια διάκριση. Υπάρχουν, απλουστευτικά, δύο πληθυσμιακές ομάδες:

  1. Η ομάδα των πολιτών που θεωρούν, τη δική τους ανθρώπινη ζωή ανεκτίμητης αξίας και τις ανθρώπινες ζωές των συνανθρώπων τους πεπερασμένης αξίας (80 ευρώ, ή, 2.000 ευρώ, ή, οποιοδήποτε άλλο χρηματικό ποσό, πάντως, όχι ανεκτίμητη).

  2. Η ομάδα των πολιτών που θεωρούν ότι είναι ανεκτίμητης αξίας, τόσο η δική τους ανθρώπινη ζωή, όσο και όλων των υπόλοιπων συνανθρώπων τους, δίχως εξαίρεση.

Κατά την υποκειμενική και πρόχειρη εκτίμησή μου, η αναλογία μεταξύ των δύο πληθυσμιακών ομάδων είναι, περίπου, 1 προς 10.000.000 (δηλαδή, σε κάθε 10 εκατ. ανθρώπους της πρώτης ομάδας, αντιστοιχεί και από ένας άνθρωπος της δεύτερης ομάδας).

Για προφανείς λόγους, οι μικτές συναλλαγές μεταξύ μελών των δύο ομάδων μπορεί να είναι δυσαρμονικές καθώς τα μέλη της κάθε ομάδας υλοποιούν διαφορετικές ακολουθίες προτεραιοτήτων: π.χ. μια επιλογή “ηθικού καθήκοντος” μέλους της δεύτερης ομάδας, η οποία θα προκαλούσε, δίχως να υπάρχει κακή πρόθεση εκ μέρους του, χρηματική ζημία ύψους 80 ευρώ, ή μεγαλύτερου, στο μέλος της πρώτης ομάδας, τότε, η επιλογή αυτή θα αποτελούσε, προφανώς, μια, οιονεί, “αιτία πολέμου”, εναντίον του μέλους της δεύτερης ομάδας.

Για τους ανωτέρω λόγους, νομίζω ότι, υψηλό πολιτισμό, ειρήνη, ελευθερία, φιλικές σχέσεις και λιτή προκοπή μπορούν να απολαύσουν στο μέλλον, αποκλειστικά και μόνο όσοι θέλουν και μπορούν να συνειδητοποιήσουν έμπρακτα τις αναγκαίες προϋποθέσεις εκδήλωσης, του υψηλού πολιτισμού, της ειρήνης, της ελευθερίας, των φιλικών σχέσεων και της λιτής προκοπής.

Αυτοί και μόνο αυτοί, που θέλουν και μπορούν να προβούν σε αυτή τη συνειδητοποίηση, ίσως θα πρέπει να ακολουθήσουν, με όλες τις σχετικές δυσκολίες, τη μέθοδο, της “αναβάθμισης του τύπου βιο-κοινότητας”.

Μερικά στοιχεία της δομής και της δυναμικής αυτών των δυσκολιών, ίσως, περιλαμβάνονται στην κινηματογραφική ταινία “Man In The Wilderness (1971)”, την οποία συνιστώ για μελέτη, εφόσον, όμως, αγνοηθούν τα στοιχεία βίας που αυτή περιέχει και τα οποία, στοιχεία, απορρίπτω απολύτως.


Man In The Wilderness (1971) Official Trailer - Richard Harris, John Huston Movie HD



Σημείωση: οι φωτογραφίες βρέθηκαν εδώ και εδώ.

 

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 04 Μάρτιος 2015 21:13