Αγορά Πολιτών

Τρόπος Συμμετοχής

Χορηγίες

Πολίτες στην Αγορά

Έχουμε 358 επισκέπτες συνδεδεμένους

Framing Dissidents

  

Επικοινωνία

Location: Berlin, Germany

Only send SMS +41762833777

Citizen Band Radio:

- Call-channel: 1 FM (frequency modulation)

- Call-sign: EB-1142

Legal Notice 166

  

Message to the Bundeswehr

  

German Government 07/11/2020

  

CIA's Child Sex Slaves

  

Πατριώτη S.O.S.

  

Greek Dissidents Political Persecution



 

A Greek Government In Exile

  

60+ Trillion Euros Dispute for Greece's Minerals



 

21/06/2020 International Protests

 

Robbed at Copenhagen

 

George Bobolas

 

Prespes-Agreement Superimposed-Reality Ruthless-Propaganda

 

 

 

 

Mielke - Chrisochoidis

 

O/L to British P/M

 

O/L to E. Macron

 

Accountability-Free Genocides

 

Militarized "psychiatry"

 

The Absolute Evil

 

Gang-stalking Greeks

 

Byzantine Atrocities

 

European Dissidents ALARM

 

Human Rights' Court

 

The used up men

 

Dissidents - USG RICO crimes

 

Open Letter to Theresa May

 

Open Letter to António Guterres UN's SG

 

Triangulation - Zersetzen

 

Open Letter to Andrew Parker, MI5

  

Πράξεις ποταπές - Despicable choices

 

 

My father's death

 

Cavitation damage

 

Burglary and vandalism

 

Dry mini submarine

 

Message to Bundeswehr 2

 

Message to Bundeswehr 1

 

“Tough” guys and TOUGH guys

 

Μοναδική λύση, το Χόλιγουντ

 

Charlatans

 

Zeppelin: Beyond Gravity

 

Foreign intervention in Greece?

 

Η ανελεύθερη Ελλάδα

 

Η Ελλάδα καταγώγιο;

 

Αν.Επ. Π. Παυλόπουλο

  

Intangible prisons

 

Plausible deniability

 

Images of German w & s

 

Crimes against Humanity

 

"Chimera" - "Bellerophon"

 

pr. Donald Trump

 

  

Legal Notice 87

 

Βδέλλες, αποικιοκρατικές

 

Being a German

 

Legal Notice 84

 

Dirty colonial methods

 

Georgi Markov, BG - KGB

 

Samples of Barbarity

 

Ελλάδα - αποκόλληση

 

Έλληνες, στο έλεος...

 

Harvester's log 16/3/17

 

 

Legal Notice 66

 

Execrable

 

Legal Notice 62

 

  

My story

 

  

Aggression?

 

  

Η Εστία μου

 

  

Why so untidy?

 

  

Αποικιοκρατία

 

  

Εξόντωση Ελλήνων αντιφρονούντων;

 

  

Ζήτημα εμπιστοσύνης

 

  

Μεθοδικότητα

 

  

Ανοικτή Επιστολή πρέσβη ΗΠΑ

Αφορμή, U2RIT vs Ελλάδα;

Βιοηθική

A request to U2RIT

Colonial aggression - 2

Open Letter to UN S.G.

Open Letter to p.C. & p. O.

Δήλωση πρόθεσης επαναπατρισμού

 

Ο "εφιάλτης" της Νυρεμβέργης

Συλλογή Φωτογραφιών

Αίτημα προστασίας, προς Ιταλία

Chroma key, background removal

Science and Ethics

Να συμβάλει και η U2RIT

Θα ξαναφτιάξουν πολλές φορές Άουσβιτς και Zyclon B

 

Split-Screen effect

Η Ζωή είναι Ωραία.

Βόρεια Κορέα

Λευτεριά στους Έλληνες, εξανα- γκαστικά "Εξαφανισμένους"

 

Μυστικές δίκες;

Trustworthiness

Πολιτισμό, ή, απληστία;

Ακραία Στυγνότητα

Η Τέχνη της Επιβίωσης

Political Asylum 3

Επιστροφή στις ρίζες

The Human Cost of Torture

An urgent appeal for solidarity

More obvious than the Sun

Western "culture"

Political Asylum

Έννομη Προστασία

Μια μήνυση που εγείρει ερωτηματικά

 

 

 

Honor your father...

Noise

Creative Greeks

A pair of Dictatorships

Μετάβαση προς μια νέα Βιοκοινότητα PDF Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 
Συνεννόηση για Δράση - Απόψεις
Συντάχθηκε απο τον/την Χρήστος Μπούμπουλης (Christos Boumpoulis)   
Τρίτη, 09 Δεκέμβριος 2014 23:09


ruins.jpg


Κοινωνικός Δαρβινισμός

Ο Κοινωνικός Δαρβινισμός αναφέρεται στην τάση να θεωρούνται οι επιστημονικές θεωρίες του Καρόλου Δαρβίνου περί φυσικής επιλογής και επιβίωσης του καταλληλότερου εφαρμόσιμες στις ανθρώπινες κοινωνίες. Επηρεασμένοι από τα γραπτά του Δαρβίνου για τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις που ωθούν την εξέλιξη και τη συνέχεια στη φύση και συγκεκριμένα στα έμβια όντα, οι θεωρητικοί του Κοινωνικού Δαρβινισμού πιστεύουν ότι με παρόμοιο τρόπο συγκροτείται και εξελίσσεται η κοινωνική ζωή. Ο όρος Κοινωνικός Δαρβινισμός εισήχθη στο κοινωνικό και πολιτικό ευρωπαϊκό προσκήνιο το 1877 όπως προέκυψε από ιδέες του Τόμας Μάλθους, του Χέρμπερτ Σπένσερ και του Φράνσις Γκάλτον. Αν και δεν είναι όλοι μεταγενέστεροι του Δαρβίνου, πολλές από τις απόψεις τους παραπέμπουν προφανώς σε μια κοινωνική διάσταση και εφαρμογή δαρβινιστικών θεωριών περί της εξέλιξης. Στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής η θεωρία διαδόθηκε το 1944 από τον ιστορικό Richard Hofstadter.

Θεωρητικοί του Κοινωνικού Δαρβινισμού

Ο Χέρμπερτ Σπένσερ φαίνεται να είναι ένας από τους γνωστότερους πρεσβευτές του Κοινωνικού Δαρβινισμού, αν και με το έργο του δεν επιχείρησε σκόπιμα τη διάδοση όλων των δυσάρεστων συνεπειών που έφερε η συγκεκριμένη θεωρία. Ο Σπένσερ παρομοιάζει αρχικά την κοινωνία με έναν ζωντανό οργανισμό αποτελούμενο από όργανα-θεσμούς που εξασφαλίζουν την επιβίωση, κάνοντας γόνιμο το πεδίο για μετέπειτα συγκρίσεις των φυσικών δομών με τις κοινωνικές. Χαρακτηριστικό κομμάτι του έργου του είναι η ιδέα, ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να παρεμβαίνει στις φυσικές διεργασίες της εξέλιξης στην κοινωνία χρηματοδοτώντας και προστατεύοντας τους φτωχούς και αδυνάτους, καθώς έτσι διαστρεβλώνεται η ροή της επιβίωσης των ισχυρότερων και πλουσίων που θα δημιουργήσουν τελικά υγιέστερες κοινωνικές δομές. Επηρεασμένος από τις πολιτικές και οικονομικές θεωρίες του Τόμας Μάλθους που ήθελαν τον τερματισμό των φιλανθρωπιών, ώστε να επέλθει η διαιώνιση των περισσότερο προσαρμοσμένων, και από το ευρύτερο κλίμα του ακμάζοντα καπιταλισμού στην Αγγλία, ο Σπένσερ προώθησε σε μεγάλο βαθμό τις ιδέες του Κοινωνικού Δαρβινισμού που λειτούργησε, άλλωστε, σαν ένα ιδεολογικό πλαίσιο-άλλοθι για τα πολλαπλά αποικιοκρατικά ταξίδια των Δυτικών της εποχής.

Άλλος γνωστός εκπρόσωπος των πεποιθήσεων του Κοινωνικού Δαρβινισμού είναι ο συγγενής του Δαρβίνου, Φράνσις Γκάλτον, ο οποίος με τις θεωρητικές του πεποιθήσεις και τις ψυχομετρικές πρακτικές του θέλησε να προωθήσει την εξυγίανση της κοινωνίας. Ο Γκάλτον θεωρούσε, ότι καταλυτικό ρόλο στα χαρακτηριστικά και τις ικανότητες των ανθρώπων διαδραματίζει η κληρονομικότητα, και ως εκ τούτου θα πρέπει να ελέγχεται η αναπαραγωγή των αδυνάτων και ανίσχυρων, ώστε να μην επέλθει ο υπερπληθυσμός τους. Το 1883 εισήγαγε τον όρο ευγονική με τον οποίο εξέφρασε την υποστήριξή του για την επιλεκτική αναπαραγωγή μόνο των ικανών και επιφανών, έτσι ώστε να διαιωνιστεί η ομάδα των ανθρώπων που φαίνεται να είναι περισσότερο προσαρμοσμένη στις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες και όχι άλλες.

Κοινωνική Εφαρμογή

Λόγω της γενικότητας και της μη επιστημονικής του τεκμηρίωσης, ο Κοινωνικός Δαρβινισμός χρησιμοποιήθηκε ανά διαστήματα για διαφορετικούς λόγους εξυπηρετώντας διαφορετικές σκοπιμότητες. Συγκεκριμένα, οι απόψεις περί Κοινωνικού Δαρβινισμού αναπτύχθηκαν κατά την περίοδο ακμής του καπιταλισμού του laissez-faire και του περιορισμού της κρατικής παρέμβασης, θεμελιώνοντας τον άκρατο ατομικισμό και την ιδιωτικοποίηση του κεφαλαίου.

Παράλληλα, εφόσον οι ιμπεριαλιστικές τακτικές είναι στενά συνδεδεμένες με την αντίληψη ότι ο ισχυρότερος επιβάλλεται με επεκτατικούς πολέμους και τη διάδοση του πολιτισμού του, είναι κατανοητό ότι ο Κοινωνικός Δαρβινισμός τροφοδότησε και υποστήριξε τις αποικιοκρατικές τάσεις των περασμένων αιώνων, αλλά και σύγχρονες ιμπεριαλιστικές επιχειρήσεις.

Επίσης, η ευγονική και η σχέση του με τη συγκεκριμένη θεωρία αποτέλεσε πρόσφορο έδαφος, πάνω στο οποίο αναπτύχθηκαν οι ναζιστικές αντιλήψεις που στόχευαν στη διαιώνιση της άριας φυλής και στη γενοκτονία πολλών άλλων λιγότερο ισχυρών στο πολιτικό προσκήνιο.


Κριτική του Κοινωνικού Δαρβινισμού

Το προφανές επιστημονικό σφάλμα της θεωρίας του Κοινωνικού Δαρβινισμού είναι ότι παραγνωρίζει το ρόλο της ανατροφής και της εκπαίδευσης όσον αφορά στις διαφορές και στις ανισότητες στις ανθρώπινες κοινωνίες. Σύμφωνα με τη θεωρία, οι λύσεις (βασισμένες στην ιδέα του κληρονομικού ντετερμινισμού) που δίδονται για αυτές τις ανισότητες δεν περιλαμβάνουν την αρωγή και την παιδεία, ώστε να επωφεληθούν οι κοινωνικά και οικονομικά υποδεέστεροι, αλλά βασίζονται σε μεθόδους σκληρές, όπως είναι η ευγονική (που περιλαμβάνει τη στείρωση) και ο επεκτατισμός. Επιπλέον, παρά αυτήν την κοινωνική επέκταση που έλαβε η θεωρία του Δαρβίνου, στο έργο του δε συναντάμε ποτέ την ιδέα της προόδου που θα αναπτύξουν οι θεωρητικοί του Κοινωνικού Δαρβινισμού, αλλά, αντίθετα, η εξέλιξη στο δικό του έργο θεωρείται κατά κάποιο τρόπο τυφλή, χωρίς στόχο. Ο Δαρβίνος δεν είχε την πρόθεση να δημιουργήσει μια θεωρία που θα αφορά τις κοινωνικές δομές, ή θα έχει μια δυνάμει επέκταση σε αυτές, αλλά στόχευε αποκλειστικά στη μελέτη της βιολογικής εξέλιξης. Ακόμη και αν αναγνωρίζεται η μεταβίβαση στοιχείων από γενιά σε γενιά, τα στοιχεία αυτά αφορούν ένα επίπεδο φυσικό και νευροφυσιολογικό και όχι νοητικό, όπως πίστευε ο Σπένσερ. Παράλληλα, αν και στη θεωρία του Δαρβίνου υπάρχει η αντίληψη του ανταγωνισμού λόγω της ανεπάρκειας των πόρων, αυτή η ανεπάρκεια ισχύει σε πολύ μικρό βαθμό στην κοινωνική ζωή, αφού ο άνθρωπος μπορεί σήμερα να παράγει τα αγαθά για να εξασφαλίσει την επιβίωσή του. Η σπανιότητα των πόρων σήμερα δε θεωρείται φυσική, αλλά, αντίθετα, θεσπισμένη και βασισμένη στην άνιση κατανομή των πηγών.

Η άρνηση του Κοινωνικού Δαρβινισμού αποδείχθηκε εν τέλει ιδιαίτερα γόνιμη, καθώς με την αποδοχή ότι οι φυσικές διεργασίες δεν εφαρμόζονται στην κοινωνία, ανοίχτηκε το πεδίο για την ανάπτυξη επιστημών που επικεντρώνονται στο θεσπισμένο, ανθρώπινο νόμο, όπως η κοινωνιολογία, η ανθρωπολογία, η οικονομία και άλλες.

[wiki]

Βιοκοινότητα

Η βιοκοινότητα αποτελείται από πληθυσμούς διαφόρων ειδών φυτών, ζώων και μικροοργανισμών που ζουν στο ίδιο περιβάλλον.

βιοκοινότητα (Οικολ.). Το σύνολο των πληθυσμών των οργανισμών που ζουν σε έναν βιότοπο, για το ίδιο χρονικό διάστημα και το σύνολο των σχέσεων που οι οργανισμοί αυτοί αναπτύσσουν μεταξύ τους (αναφέρεται και ως βιοκοινωνία). Οι σχέσεις μεταξύ των οργανισμών μπορεί να είναι τροφικές, ανταγωνιστικές, συνεργασίας, παρασιτισμού, συμβίωσης κλπ. Η β. είναι, δηλαδή, κάτι παραπάνω από απλή συνάθροιση των πληθυσμών των ειδών, καθώς περιλαμβάνει και τις αλληλεπιδράσεις τους. Σε επίπεδο βιολογικής οργάνωσης, η β. αποτελεί μια ευρύτερη έννοια από αυτήν του πληθυσμού, δηλαδή από το σύνολο των οργανισμών ενός συγκεκριμένου είδους. Ταυτόχρονα έχει στενότερη έννοια από το οικοσύστημα, το οποίο περιλαμβάνει τόσο τη β. όσο και τους αβιοτικούς παράγοντες (χημικά συστατικά, μορφή εδάφους κλπ.) του περιβάλλοντος, με τους οποίους βρίσκεται επίσης σε συνεχή αλληλεπίδραση. Σε ένα δάσος κωνοφόρων, για παράδειγμα, ζουν πολλά είδη ζώων και φυτών που αποτελούν τη β. του δάσους, η οποία, σε συνδυασμό με το αβιοτικό περιβάλλον, αποτελεί το οικοσύστημα αυτού του δάσους. Με κριτήριο τις διαδικασίες που χρησιμοποιούν για την εξασφάλιση ενέργειας, οι οργανισμοί κάθε β. διακρίνονται σε αυτότροφους ή παραγωγούς και σε ετερότροφους, δηλαδή τους καταναλωτές διαφόρων τάξεων και τους αποικοδομητές. Η β. μπορεί να οριστεί σε διάφορες κλίμακες ή επίπεδα, ανάλογα με το μέγεθος του βιότοπου που ορίζει κάθε φορά ο μελετητής· για παράδειγμα, το σύνολο των οργανισμών σε παγκόσμια κλίμακα μπορεί να θεωρηθεί μια β., όπως μπορεί να θεωρηθεί και η μικροχλωρίδα του εντέρου του ανθρώπου. Η δυνατότητα ανεύρεσης ευκρινών ορίων ανάμεσα στις β., στον χώρο, εξαρτάται από τον τρόπο μεταβολής των περιβαλλοντικών συνθηκών· αν, για παράδειγμα, οι περιβαλλοντικές συνθήκες μεταβάλλονται ασυνεχώς, τότε συνήθως διαφορετικές ομάδες ειδών αντικαθιστούν η μία την άλλη στον χώρο, ενώ αν η μεταβολή είναι προοδευτική και συνεχής, η διαδοχή των οργανισμών γίνεται κατ’ ανάλογο τρόπο. Η σύνθεση μιας β. αλλάζει, όμως, και με το πέρασμα του χρόνου· οι μεταβολές αυτές μπορεί να είναι εποχιακές, ή μη εποχιακές χρονοβόρες αλλαγές, που αποτελούν τη διαδοχή (βλ. λ. οικολογική διαδοχή). Ο απλούστερος τρόπος για να χαρακτηριστεί μια β. είναι να προσδιοριστεί η ποικιλότητά της, δηλαδή να καταγραφούν οι διαφορετικές ταξινομικές μονάδες που υπάρχουν σε αυτήν καθώς και η αφθονία του κάθε είδους· για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιούνται διάφορες μαθηματικές εξισώσεις που ονομάζονται δείκτες ποικιλότητας.

[wiki]

Mindset

In decision theory and general systems theory, a mindset is a set of assumptions, methods, or notations held by one or more people or groups of people that is so established that it creates a powerful incentive within these people or groups to continue to adopt or accept prior behaviors, choices, or tools . This phenomenon is also sometimes described as mental inertia, "groupthink", or a "paradigm", and it is often difficult to counteract its effects upon analysis and decision making processes.

A mindset can also be seen as incident of a person's Weltanschauung or philosophy of life. For example there has been quite some interest in the typical mindset of an entrepreneur.

Mindsets in politics

A well-known example is the "Cold War mindset" prevalent in both the U.S. and USSR, which included absolute trust in two-player game theory, in the integrity of command chain, in control of nuclear materials, and in the mutual assured destruction of both in the case of war. Although most consider that this mindset usefully served to prevent an attack by either country, the assumptions underlying deterrence theory have made assessments of the efficacy of the Cold War mindset a matter of some controversy.

Most theorists consider that the key responsibility of an embedded power group is to challenge the assumptions that comprise the group's own mindset. According to these commentators, power groups that fail to review or revise their mindsets with sufficient regularity cannot hold power indefinitely, as a single mindset is unlikely to possess the flexibility and adaptability needed to address all future events. For example, the variations in mindset between Democratic Party and Republican Party Presidents in the U.S. may have made that country more able to challenge assumptions than the Kremlin with its more static bureaucracy.

Modern military theory attempts to challenge entrenched mindsets in dealing with asymmetric warfare, terrorism, and the proliferation of weapons of mass destruction. In combination, these threats represent "a revolution in military affairs" and require very rapid adaptation to new threats and circumstances. In this context, the cost of not implementing adaptive mindsets cannot be afforded.

Collective mindsets

Naturally, the question regarding the embodiment of a collective mindset comes to mind. Erikson's (1974) analysis of group-identities and what he calls a life-plan seems relevant here. He recounts the example of American Indians, who were meant to undergo a reeducation process meant to imbue a modern "life-plan" that aimed for a house and a richness expressed by a filled bank account. Erikson writes that the Indians' collective historic identity as buffalo hunters was oriented around such fundamentally different reasons/goals that even communication about the divergent "life plans" was itself difficult.

There is a double relation between the institution embodying for example an entrepreneurial mindset and its entrepreneurial performance. Firstly, an institution with an entrepreneurial philosophy will set entrepreneurial goals and strategies as a whole, but maybe even more importantly, it will foster an entrepreneurial milieu, allowing each entity to pursue emergent opportunities. In short, philosophical stance codified in the mind, hence as mindset, lead to a climate that in turn causes values that lead to practice.

Collective mindsets in this sense are described in such works as Hutchin's "Cognition in the wild" (1995), who analyzes a whole team of naval navigators as the cognitive unit or as computational system, or Senges' Knowledge entrepreneurship in universities (2007). There are also parallels to the emerging field of "collective intelligence" (e.g. (Zara, 2004)) and exploiting the "Wisdom of the crowds" (Surowiecki, 2005) of stakeholders. Zara notes that since collective reflection is more explicit, discursive, and conversational, it therefore needs a good ¿gestell?—especially when it comes to information and communication technology.

Most historians use the concept of mentality or mindset to denote very slowly changing mental dispositions active over longer periods of time, but occasionally there have been efforts to also apply it to much more rapidly changing historical situations such as the French revolution (Michel Vovelle) or the short period of Allied occupation of Germany after World War II (Hentschel 2007).

Fixed mindset and growth mindset

According to Carol Dweck, individuals can be placed on a continuum according to their implicit views of where ability comes from. Some believe their success is based on innate ability; these are said to have a "fixed" theory of intelligence (fixed mindset). Others, who believe their success is based on having opposite mindset, which involves hard work, learning, training and doggedness are said to have a "growth" or an "incremental" theory of intelligence (growth mindset). Individuals may not necessarily be aware of their own mindset, but their mindset can still be discerned based on their behavior. It is especially evident in their reaction to failure. Fixed-mindset individuals dread failure because it is a negative statement on their basic abilities, while growth mindset individuals don't mind or fear failure as much because they realize their performance can be improved and learning comes from failure. These two mindsets play an important role in all aspects of a person's life. Dweck argues that the growth mindset will allow a person to live a less stressful and more successful life. Dweck's definition of fixed and growth mindsets from a 2012 interview:

"In a fixed mindset students believe their basic abilities, their intelligence, their talents, are just fixed traits. They have a certain amount and that's that, and then their goal becomes to look smart all the time and never look dumb. In a growth mindset students understand that their talents and abilities can be developed through effort, good teaching and persistence. They don't necessarily think everyone's the same or anyone can be Einstein, but they believe everyone can get smarter if they work at it."

In particular, an individual's mindset impacts how they face and cope with challenges, such as the transition into junior high school from elementary school or losing your job. According to Dweck, individuals with a "growth" theory are more likely to continue working hard despite setbacks. Individuals' theories of intelligence can be affected by subtle environmental cues. For example, children given praise such as "good job, you're very smart" are much more likely to develop a fixed mindset, whereas if given compliments like "good job, you worked very hard" they are likely to develop a growth mindset.

While elements of our personality – such as sensitivity to mistakes and setbacks – can make us predisposed towards holding a certain mindset, we are able to develop and reshape our mindset through our interactions. In multiple studies, Carol Dweck and her colleagues noted that alterations in mindset could be achieved through “praising the process through which success was achieved”, “having [college aged students] read compelling scientific articles that support one view or the other”, or teaching junior high school students “that every time they try hard and learn something new, their brain forms new connections that, over time, make them smarter”. These studies all demonstrate how framing and discussing students’ work and effort play a considerable role in the type of mindset students develop and students’ conceptions of their own ability.

Dweck’s research and theory of growth and fixed mindsets has been useful in intervention strategies with at risk students, dispelling negative stereotypes in education held by teachers and students, understanding the impacts of self-theories on resilience, and understanding how process praise can foster a growth mindset and positively impact students’ motivation levels.

Productive mindset and defensive mindset

According to Chris Argyris, there are two dominant mindsets in organizations: the productive mindset and the defensive mindset. The productive mindset seeks out valid knowledge that is testable. The productive reasoning mindset creates informed choices and makes reasoning transparent (Argyris, 2004).

The defensive mindset, on the other hand, is self-protective and self-deceptive. When this mindset is active, people or organizations only seek out information that will protect them. Truth can be shut out when it is seen as threatening. The defensive mindset may lead to learning based on false assumptions or prevent learning altogether (Argyris, 2004).

[wiki]

Activists Who Stole FBI Documents in 1971 Revealing COINTELPRO Speak Out


The Cold War From Allies to Enemies (Full Documentary)


sunset-horseback.jpg


Η συλλογική νοοτροπία, καθώς επίσης, η δομή και η δυναμική εκείνου του τύπου βιοκοινότητας που έχει επικρατήσει κατά, τουλάχιστον, τον τελευταίο αιώνα, παραμένουν, σχετικά, σταθερά.

Αν επιχειρήσετε να συζητήσετε περί δημοκρατίας, ελευθερίας, ειρήνης, άδολης φιλίας, κ.λπ. με συνομιλητές οι οποίοι δεν είναι ελληνόφωνοι Έλληνες, το σχεδόν βέβαιο είναι ότι, αφενός, θα σας αντιμετωπίσουν με μια καλόκαρδη συγκατάβαση και αφετέρου, θα σας είναι αδύνατο να εκφράσετε σε όρους της δικής τους νοοτροπίας αποδεικτικούς συλλογισμούς για να απορρίψετε τα δικά τους αυτοαναφορικά και αληθοφανή επιχειρήματα που εκείνοι θα μεταχειριστούν για να απαξιώσουν και τη δημοκρατία και την ελευθερία και την ειρήνη, και την άδολη φιλία, κ.λπ.

Κατά τη γνώμη μου, η πλειοψηφία των ανθρώπων, καθώς επίσης και η πλειοψηφία των Εθνών, χαρακτηρίζονται από καλές προθέσεις. Αυτό, όμως, δεν αλλάζει το γεγονός ότι ζούμε σε ένα σύστημα κοινωνιών το οποίο “καταλαβαίνει” αποκλειστικά και μόνο την οιονεί γλώσσα της ισχύος, δηλαδή, τη γλώσσα της (ποικιλόμορφης) βίας.

Αυτή η κατάσταση δεν είναι η φυσιολογική. Αυτό, προκύπτει από τις περιγραφές του Λας Κάζας αναφορικά με τα ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά των ινδιάνων και των κοινοτήτων τους, της Βόρειας Αμερικής:

Οι Ινδίες ανακαλύφτηκαν το έτος 1492. Τον επόμενο χρόνο κατοικήθηκαν από χριστιανούς Ισπανούς… Όλα τα μέρη που ανακαλύφθηκαν μέχρι το 1541 είναι τόσο πυκνοκατοικημένα, σαν κυψέλη. Θα έλεγες ότι ο Θεός τοποθέτησε εκεί τη μεγαλύτερη ποσότητα από όλο το ανθρώπινο γένος. Γενικά, όλους αυτούς τους απειράριθμους λαούς, ο Θεός τούς έχει πλάσει εξαιρετικά απλούς, χωρίς κακίες και δολιότητες, είναι πολύ υπάκουοι και πιστοί στους φυσικούς τους αφέντες και στους χριστιανούς που υπηρετούν. Είναι οι πιο ταπεινοί, οι πιο υπομονετικοί, οι πιο ειρηνόφιλοι και ήσυχοι άνθρωποι μέσα σ’ όλο τον κόσμο. Αθόρυβοι, χωρίς μνησικακία, ούτε βιαιότητες, ούτε μαλώματα, χωρίς εμπάθεια, χωρίς μίσος, χωρίς την επιθυμία της εκδίκησης… Κατέχουν ελάχιστα και δεν θέλουν να κατέχουν πρόσκαιρα αγαθά. Δεν είναι υπερήφανοι, ούτε φιλόδοξοι, ούτε πλεονέχτες… Η κρίση τους είναι καθαρή, γερή και ζωηρή…

Κατά τη γνώμη μου, μια βασική από τις ριζικές αιτίες της δυσαρμονίας η οποία έχει καταβάλλει τις περισσότερες από τις σημερινές πολιτείες μας, ίσως είναι η ασυμμετρία μεταξύ, του βαθμού ποικιλομορφίας του σημερινού - κυριαρχούμενου από την υψηλή τεχνολογία - τρόπου ζωής και του μέσου βαθμού περιβαλλοντικής ποικιλομορφίας, τον οποίο μπορεί να διαχειριστεί δημιουργικά ο ανθρώπινος εγκέφαλος.

Η ειρήνη, η ελευθερία, οι αρμονικές σχέσεις και η λιτή προκοπή, πιθανότατα, αποτελούν τρόπους ανθρώπινης αλληλεπίδρασης οι οποίοι είναι ασύμβατοι με τη δομή και τη δυναμική των σημερινών βιοκοινοτήτων. Άρα, για να μπορέσουμε να τους απολαύσουμε, δεν γίνεται διαφορετικά, παρά μεταβαίνοντας ειρηνικά, σε ένα άλλο είδος βιοκοινότητας.

Για παράδειγμα, έστω, υποθετικά, ότι ζούμε σε ένα είδος βιοκοινότητας εντός του οποίου, όποιος απευθύνεται στο θεσμό της δικαιοσύνης για να βρεί πολιτισμένα το δίκιο του, στη συνέχεια αυτός, ή υποβάλλεται θεσμικά σε πρόσθετη αδικία, ή τιμωρείται με φυλάκιση. Σε αυτή την περίπτωση, ειρηνική μετάβαση σε ένα άλλο είδος βιοκοινότητας σημαίνει ότι, αναπτύσεις (συλλογικά) πρόσθετες δομές και δυναμικές οι οποίες, αφενός αποτρέπουν, με μη-βίαιο τρόπο και μάλιστα προληπτικά το ενδεχόμενο θυματοποίησης των μελών της κοινότητας και αφετέρου καθιστούν τον ήδη υπάρχοντα θεσμό της δικαιοσύνης, αβλαβή.

Για δεύτερο παράδειγμα, έστω, υποθετικά, ότι το εξωτερικό περιβάλλον της βιοκοινότητάς μας επιχειρεί να της ασκήσει (κάθε είδους – οικονομική, πολιτική, πολιτισμική, κ.λπ.) επιρροή. Μετάβαση, σημαίνει, την προσθήκη στη δομή και τη δυναμική της κατάλληλων “δεξαμενών συγχρονισμού” (buffers), μέσω των οποίων, αυτές οι προσπάθειες εξωτερικής επιρροής θα καθίστανται αβλαβείς.

Η Ελληνικότητα, νομίζω ότι χαρακτηρίζεται σε μικρότερο βαθμό - σε σχέση με τις υπόλοιπες εθνικές κουλτούρες - από αυτοαναφορικότητα και επίσης, χαρακτηρίζεται από σχετικά, λίγο μεγαλύτερη ευχέρεια επίλυσης των καταστάσεων μη-αποφανσιμότητας. Επομένως, πιθανότατα, εκείνη η ήδη υπάρχουσα βιοκοινότητα η οποία ενσωματώνει την Ελληνικότητα στη δομή και τη δυναμική της, είναι η καταλληλότερη:

  • για να εξελίξει η ίδια τη δομή και της δυναμική της ώστε η αυτή να καταστεί συμβατή με τους συλλογικούς στόχους της ειρήνης, της ελευθερίας, των αρμονικών σχέσεων και της λιτής προκοπής.

  • για να μεταλαμπαδεύσει αυτό τον “νέο” “τρόπο” συλλογικής συμβίωσης που επινόησε, στις υπόλοιπες κοινότητες.

Το διαδίκτυο και σε κάποιο βαθμό, τα ΜΜΕ, μας παρέχουν επαρκή πληροφόρηση προκειμένου να γνωρίζουμε επαρκώς, αφενός, την θηριώδη εμφανή βία που επικρατεί στις εμπόλεμες περιοχές του πλανήτη μας και αφετέρου, την θηριώδη αφανή βία που επικρατεί στις υπόλοιπες περιοχές. Επομένως, μπορούμε να προβούμε σε βάσιμες εκτιμήσεις αναφορικά με το πόσο πολύ υποφέρουν, όλοι: και οι αδύναμοι και οι ισχυροί· και οι φτωχοί και οι πλούσιοι· και οι αναπτυσσόμενοι και οι ανεπτυγμένοι · και οι Δυτικοί και οι Ανατολικοί· και τα θύματα και οι θύτες· και οι διστακτικοί και οι αδίστακτοι· και οι αγαθοί και οι παμπόνηροι...

Εφόσον επιχειρήσουμε συλλογικά να επινοήσουμε και να εφαρμόσουμε δημιουργικές και ειρηνικές λύσεις στα προβλήματα της πολιτείας μας, έτσι, ώστε να αναδυθούν στην επιφάνειά της, η ανθρωπιά και ο πολιτισμός και τελικά, πετύχουμε σε αυτή την προσπάθεια, τότε, μαζί με εμάς θα αποκομίσουν ωφέλεια και οι ξένοι.

Θα μας αφήσουν οι ξένοι να εργαστούμε δημιουργικά, ανεμπόδιστοι; Αν ναι, τότε και οι ίδιοι θα ωφεληθούν.


Η Ακρόπολη σε 3D αναπαράσταση


Αρχαία Αθήνα-το δυτικό μεγαλείο




Σε αυτό τον κόσμο που μας φιλοξενεί, ο καθένας έχει τη δουλειά του. Η δική μας δουλειά είναι, η ειρήνη και ο πολιτισμός.


Όποιος ευσεβής, χτυπήσει την πόρτα μας, θα λάβει γνώση, Ελληνική φιλοξενία, τι εστί.


Σημείωση: η φωτογραφίες βρέθηκαν εδώ και εδώ.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 10 Δεκέμβριος 2014 20:01