Αγορά Πολιτών

Τρόπος Συμμετοχής

Χορηγίες

Πολίτες στην Αγορά

Έχουμε 846 επισκέπτες συνδεδεμένους

Framing Dissidents

  

Επικοινωνία

Location: Berlin, Germany

Only send SMS +41762833777

Citizen Band Radio:

- Call-channel: 1 FM (frequency modulation)

- Call-sign: EB-1142

CIA's Child Sex Slaves

  

Πατριώτη S.O.S.

  

Greek Dissidents Political Persecution



 

A Greek Government In Exile

  

60+ Trillion Euros Dispute for Greece's Minerals



 

21/06/2020 International Protests

 

Robbed at Copenhagen

 

George Bobolas

 

Prespes-Agreement Superimposed-Reality Ruthless-Propaganda

 

 

 

 

Mielke - Chrisochoidis

 

O/L to British P/M

 

O/L to E. Macron

 

Accountability-Free Genocides

 

Militarized "psychiatry"

 

The Absolute Evil

 

Gang-stalking Greeks

 

Byzantine Atrocities

 

European Dissidents ALARM

 

Human Rights' Court

 

The used up men

 

Dissidents - USG RICO crimes

 

Open Letter to Theresa May

 

Open Letter to António Guterres UN's SG

 

Triangulation - Zersetzen

 

Open Letter to Andrew Parker, MI5

  

Πράξεις ποταπές - Despicable choices

 

 

My father's death

 

Cavitation damage

 

Burglary and vandalism

 

Dry mini submarine

 

Message to Bundeswehr 2

 

Message to Bundeswehr 1

 

“Tough” guys and TOUGH guys

 

Μοναδική λύση, το Χόλιγουντ

 

Charlatans

 

Zeppelin: Beyond Gravity

 

Foreign intervention in Greece?

 

Η ανελεύθερη Ελλάδα

 

Η Ελλάδα καταγώγιο;

 

Αν.Επ. Π. Παυλόπουλο

  

Intangible prisons

 

Plausible deniability

 

Images of German w & s

 

Crimes against Humanity

 

"Chimera" - "Bellerophon"

 

pr. Donald Trump

 

  

Legal Notice 87

 

Βδέλλες, αποικιοκρατικές

 

Being a German

 

Legal Notice 84

 

Dirty colonial methods

 

Georgi Markov, BG - KGB

 

Samples of Barbarity

 

Ελλάδα - αποκόλληση

 

Έλληνες, στο έλεος...

 

Harvester's log 16/3/17

 

 

Legal Notice 66

 

Execrable

 

Legal Notice 62

 

  

My story

 

  

Aggression?

 

  

Η Εστία μου

 

  

Why so untidy?

 

  

Αποικιοκρατία

 

  

Εξόντωση Ελλήνων αντιφρονούντων;

 

  

Ζήτημα εμπιστοσύνης

 

  

Μεθοδικότητα

 

  

Ανοικτή Επιστολή πρέσβη ΗΠΑ

Αφορμή, U2RIT vs Ελλάδα;

Βιοηθική

A request to U2RIT

Colonial aggression - 2

Open Letter to UN S.G.

Open Letter to p.C. & p. O.

Δήλωση πρόθεσης επαναπατρισμού

 

Ο "εφιάλτης" της Νυρεμβέργης

Συλλογή Φωτογραφιών

Αίτημα προστασίας, προς Ιταλία

Chroma key, background removal

Science and Ethics

Να συμβάλει και η U2RIT

Θα ξαναφτιάξουν πολλές φορές Άουσβιτς και Zyclon B

 

Split-Screen effect

Η Ζωή είναι Ωραία.

Βόρεια Κορέα

Λευτεριά στους Έλληνες, εξανα- γκαστικά "Εξαφανισμένους"

 

Μυστικές δίκες;

Trustworthiness

Πολιτισμό, ή, απληστία;

Ακραία Στυγνότητα

Η Τέχνη της Επιβίωσης

Political Asylum 3

Επιστροφή στις ρίζες

The Human Cost of Torture

An urgent appeal for solidarity

More obvious than the Sun

Western "culture"

Political Asylum

Έννομη Προστασία

Μια μήνυση που εγείρει ερωτηματικά

 

 

 

Honor your father...

Noise

Creative Greeks

A pair of Dictatorships

Το παράδοξο της αποτελεσματικής ηγεσίας PDF Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 
Συνεννόηση για Δράση - Απόψεις
Συντάχθηκε απο τον/την Χρήστος Μπούμπουλης (Christos Boumpoulis)   
Κυριακή, 20 Ιούνιος 2010 23:10

 

denmarkΘέση

Ὅσο περισσότερο έξαχρειωμένη εἶναι μία πολιτεία, τόσο περισσότερη ἀνάγκη ἔχει τὴν ἡγεσία τῶν ηθικότερων και ἀξιότερων πολιτὼν καὶ τόσο λιγότερο ὑποστηρίζει καὶ ἀναγνωρίζει αὐτούς τοὺς πολίτες.

 

Τεκμηρίωση

 

Δεδομένα

«Ἡ ὑποτύπωση μιᾶς κοσμοεικόνας πάνω στὴ βάση ὁρισμένων ἀξιώσεων ἰσχύος ἰσοδυναμεῖ ὅμως μὲ τὴν ὑποτύπωσή της σὲ διαρκὴ ἀναφορὰ πρὸς ἐκεῖνο, τὸ ὁποὶο θέτει φραγμοὺς στὶς ἀξιώσεις αὐτὲς – δηλαδὴ σὲ διαρκὴ ἀναφορὰ πρὸς ἕναν ὑπαρκτὸ ἤ δυνητικὸ ἐχθρό· μ’ αὐτὴ τὴν ἔννοια ἡ κοσμοεικόνα ἀποτελεῖ τὴν ἀντεστραμμένη εἰκόνα ἑνὸς ἐχθροῦ.
...
ἡ ἔννοια τοῦ ἐχθροῦ μπορεῖ νὰ συμπεριλάβει τὰ πάντα: τὴν ἀνόργανη ἤ τὴν ὀργανικὴ φύση, τὴ συλλογικὴ ἤ ἀτομικὴ ἀπειλή, τὸν ξένο, τὸν γείτονα ἤ τὸν ἀδελφὸ - ἀκόμα καὶ ὄψεις ἤ στοιχεῖα τοῦ οἰκείου Ἐγώ, ἄν φαίνονται νὰ συνιστοῦν μειονεκτήματα στὸν ἀγώνα τῆς ζωῆς. Ἐχθρός, με δυὸ λόγια, εἶναι κάθε τι, τὸ ὁποῖο ἐμπνέει φόβο, ἀπὸ τὸ ὁποῖο προέρχεται κίνδυνος.
...
στὸ ἁπλὸ ἱστορικὸ γεγονὸς ὅτι ἀπὸ καμμιὰν ὀργανωμένη κοσμοεικόνα ἴσαμε σήμερα δὲν ἔλειψε ἡ εἰκόνα τοῦ ἐχθροῦ,
...
Ὅσο ἐκλεπτυσμένα κι ἄν λαμβάνεται ὑπ’ ὄψη ὁ ἐχθρὸς κατὰ τὴν ὑποτύπωση τῆς ἑκάστοτε κοσμοεικόνας, πάντως ἐντάσσεται σ’ αὐτὴν μὲ τέτοιο τρόπο, ὥστε ἡ καθυπόταξη ἤ ἡ ἐξάλειψή του ἐμφανίζεται ἀναγκαστικὰ ὡς ἐπιταγὴ (ἤ καὶ ὡς βεβαιότητα) ποὺ προκύπτει ἀπὸ τὴν ἀντικειμενικὴ ὑφὴ τοῦ κόσμου...
».

[σ. 62-63, Παναγιώτης Κονδύλης, «Ἰσχὺς καὶ ἀπόφαση - Ἡ διαμόρφωση τῶν κοσμοεικόνων καὶ τὸ πρόβλημα τῶν ἀξιῶν», 2001, ἐκδ. Στιγμή]

 

«ἡ ἀπὸφαση [δηλαδή, ἡ ἐπιλογὴ μιὰς κοσμοεικόνας] σημαίνει τόσο τὸν ἄλλοτε ἄγριο κι ἄλλοτε ἤπιο βιασμὸ τῆς ἀδιευθέτητης πραγματικότητας ἑνὸς δεδομένου προκαταρκτικοῦ κόσμου, ὅσο καὶ τὴν ἄλλοτε συνεκτικὴ κι ἄλλοτε ἀποσπασματικὴ συγκρότηση τῆς πραγματικότητας ἑνὸς ὀργανωμένου κόσμου».

[σ. 25, Παναγιώτης Κονδύλης, «Ἰσχὺς καὶ ἀπόφαση - Ἡ διαμόρφωση τῶν κοσμοεικόνων καὶ τὸ πρόβλημα τῶν ἀξιῶν», 2001, ἐκδ. Στιγμή]

 

«Τὰ λόγια τῶν Νόμων τελείωσαν, ἀλλ’ ὁ ἀντίλαλός τους δὲν σταματάει ποτέ. Αὐτὴ τὴν ἐντύπωση προσπαθεῖ νὰ παρουσιάσει στὸν φίλο του Κρίτωνα ὁ Σωκράτης.

Εἶναι οἱ τελευταῖες στιγμὲς μιᾶς συνάντησης τόσο δραματικῆς.

Στο μισοσκότεινο κελλὶ οἱ δυὸ ἄνδρες συζήτησαν ἕνα τόσο σοβαρὸ θέμα, ποὺ πῆρε τὴ μορφὴ ἑνὸς πανανθρώπινου προβλήματος. Οἱ θέσεις τους εἶναι θέσεις, ποὺ στὶς μεταγενέστερες γεννεές θὰ πάρουν τόσοι καὶ τόσοι ἄνθρωποι. Ἄλλοι θὰ λύσουν τὸ πρόβλημα αὐτὸ σύμφωνα μὲ τὴν ἐπιχειρηματολογία τοῦ Κρίτωνα κι ἄλλοι θὰ φτάσουν ὥς τὸ κώνειο γιὰ τὴν ἀλήθεια. Οἱ τελευταῖοι θὰ ‘ναι ἐλάχιστοι.

Στὸ μισοσκότεινο, λοιπόν, κελλὶ οἱ δυὸ γεροντικὲς μορφὲς σκύβουν τὸ κεφάλι μὲ σεβασμὸ μπροστὰ στὴ θέληση τῆς [θείας] Δικαιοσύνης. Ὀ Κρίτων, νοιώθει πολὺ λυπημένος, ποὺ θὰ χάσει τὸν πολύτιμο δάσκαλό του. Συνάμα, ὅμως, παραδέχεται ὥς τα κατάβαθά του, πὼς ὅλη ἡ συζήτηση ἔγινεν ἐλεύθερα καὶ χωρὶς πειθαναγκασμούς. Νίκησαν οἱ ἀπόψεις των [θείων] Νόμων, γιατὶ ἦταν κι οἱ πιὸ δυνατές».

[σ. 208, Π. Ρόδιος, φιλόλογος, στὸ: «Πλάτωνος Κρίτων», Νεωτάτη Μετάφραση, ἐκδ. Νικόδημος]

 

Ανάλυση

Σε μια εξαχρειωμένη πολιτεία, εξ ορισμού, οι πολίτες στερούνται ηθικών ερεισμάτων και προκειμένου να επιβιώσουν, εντάσσονται σε διάφορα κοινωνικά μορφώματα, όχι ως πρόσωπα (με ετερότητα και λογική αναφορικότητα) αλλά, ως άτομα υποταγμένα σε εκείνη την κοινή αντίληψη του κόσμου (κοσμοεικόνα) η οποία χαρακτηρίζει το αντίστοιχο κοινωνικό μόρφωμα.

Στη φύση της οποιασδήποτε κοσμοεικόνας ενυπάρχει η βία (αδικία, ύβρης, κ.λπ.). Η υπόθαλψη αυτής της βίας αποτελεί για όλα τα μέλη της ομάδας, απαράβατο όρο συνέχισης της ένταξής του σε αυτό το κοινωνικό μόρφωμα.

Ένας ηθικός και άξιος Άνθρωπος, δεν μπορεί παρά να απορρίπτει κάθε εκδήλωση βίας είτε αδικίας. Έτσι, έρχεται σε αντίθεση με εκείνα τα τμήματα, όλων των επιμέρους κοσμοεικόνων της πολιτείας, τα οποία είναι υπεύθυνα για τις εκδηλώσεις βίας είτε ανηθικότητας (για την σύνολη εξαχρείωση, εν τέλει) εντός της πολιτείας.

Θέτοντας φραγμούς στις αξιώσεις ισχύος όλων των ομάδων, ο ηθικός και άξιος άνθρωπος καταλήγει να θεωρείται από τα μέλη όλων των ομάδων της εξαχρειωμένης πολιτείας, ως ένας, δήθεν, «εχθρός».

 

Παραδείγματα

Στην κλίμακα των συνηθισμένων ανθρώπων: η Άννα Πολιτκόφσκαγια, η Νατάλια Εστεμίροβα, η ηρωική εθνογράφος και συνδικαλίστρια με τη θαυμαστή μόρφωση και καλλιέργεια, ο ηρωικός και ηθικός τεχνικός της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας και πολλοί άλλοι.

Στην κλίμακα πέραν των συνηθισμένων ανθρώπων: ο Ιησούς Χριστός, ο Σωκράτης, ο μαχάτμα Γκάντι και άλλοι.

 

Σχόλια

Σε κάθε εξαχρειωμένη πολιτεία, οι προύχοντες και οι άρχοντες την κατακερματίζουν σε ομάδες στην κεφαλή των οποίων τοποθετούν ανήθικους και ανάξιους ηγέτες.

Οι ηθικοί και άξιοι πολίτες, στιγματίζονται και δαιμονοποιούνται από το εκάστοτε καθεστώς που ευθύνεται για την εξαχρείωση της πολιτείας, με αποτέλεσμα οι υπόλοιποι πολίτες, αντί να τους αναγνωρίζουν ως  τέτοιους (ηθικούς και άξιους), τους αναγνωρίζουν ως «εχθρούς» και για το λόγο αυτό, ούτε υποστήριξη τους παρέχουν, μα ούτε και αναγνώριση (δηλαδή, συμβολικό κεφάλαιο).

Τελικά, τη μικρότερη δυνατότητα άσκησης ηθικής και άξιας ηγεσίας στην εξαχρειωμένη πολιτεία, διαθέτουν εκείνοι που είναι περισσότερο σε θέση να ασκήσουν μια τέτοιου είδους ηγεσία.

 

Τι δέον γενέσθαι

Τὴν ἀπάντηση δίνει ο Νίκος Τσιφόρος στο βιβλίο του, «Ἐμεῖς καὶ οἱ Φράγκοι» (1987, ἐκδ. Ἐρμὴς):

  • Ἠ ἱστορὶα φωνάζει: «ρὲ παιδιὰ. Ὄχι! Ἄστε τοὺς κροκόδειλους καὶ τοὺς καρχαρὶες νὰ μαλώνουνε στὰ νερὰ και σεῖς νὰ κυττᾶτε ἀπὸ τὴν ὄχθη καὶ νὰ σπᾶτε κέφι. Γιατὶ ἔτσι καὶ πέσετε μέσα νὰ βοηθήσετε, θὰ σᾶς φᾶνε οἰ κροκόδειλοι ἥ θὰ σᾶς φᾶνε οἱ ἴδιοι οἱ καρχαρίες. Τὰ ἄτομα αὐτὰ δὲν ἔχουνε μπέσα εἴτε σὰν φίλοι εἴτε σὰν ἐχθροὶ».
  • Παραμένετε ακέραιοι ἄνθρωποι: «Τέτοια λέει ἡ ἱστορία, ἀλλὰ ἔχουμε μυαλὸ νὰ ἀκούσουμε; Δὲν ἔχουμε. Παίρνουμε ‘βοήθειες’, ‘συμπαραστάσεις’, ‘βεβαιώσεις’, και ἀτομικὰ παίρνουμε κάτι ψωροωφελήματα ποὺ τὰ λέμε ‘ἀξιώματα’, ‘παράσημα’. ‘παραδάκια’... Κι’ ὁ τόπος;»

 

Γενικότερα, καλό θὰ ἦταν νὰ γίνει ἀντιληπτὸ ὄτι: «μέσα στὴν ἱστορία δὲν ὑπάρχουνε μεγάλοι. ‘Υπάρχουνε μόνο ἄνθρωποι χωρὶς ἠθικοὺς φραγμοὺς, ποὺ τολμᾶνε νὰ σκοτώσουνε, νὰ ἀτιμάσουνε, βρίσκοντας γιά ἀφορμὴ μιὰ ‘ψεύτικη ἠθικὴ βάση’. Κι’ αὐτὴ τὴν βάση τὴν βαφτίζουνε ‘θρησκεία’, ‘ἰδανικὰ’, ‘πατρίδα’, τέτοια... Οἱ τολμηροὶ ποὺ εἷναι κουτοὶ, τὴν πιστεύουνε καὶ γίνονται ἥρωες. Οἱ ἔξυπνοι τολμηροὶ ἐπωφελοῦνται καὶ κερδίζουνε τ’ ἀγαθὰ...».

Εν κατακλείδι, εφόσον οι πολίτες πάψουν να είναι αφελείς, εφόσον επιλέξουν να διαφυλάξουν την ακεραιότητά τους και εφόσον αναγνωρίσουν και υποστηρίξουν τους ηθικούς και άξιους, τότε η πολιτεία θα αρχίσει να προκόβει.

 

 

Υ.Γ. 1: επέλεξα να εντάξω αυτό το άρθρο στην ενότητα «Συνεννόηση για Δράση» προκειμένου να παρακινήσω τους πολίτες να δράσουν προς συγκεκριμένη κατεύθυνση.

Υ.Γ. 2: η φωτογραφία προέρχεται από το http://webpages.scu.edu/ftp/dcaswell/images/tb_copenhagen_denmark.jpg

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 21 Ιούνιος 2010 11:23