Αγορά Πολιτών

Τρόπος Συμμετοχής

Χορηγίες

Πολίτες στην Αγορά

Έχουμε 536 επισκέπτες συνδεδεμένους

Επικοινωνία

Location: Northern Germany

+4917667046073

Citizen Band Radio:

- Channels: 11-19 AM (amplitude modulation)

- Callsign: EB-1142

Accountability-Free Genocides

 

Militarized "psychiatry"

 

The Absolute Evil

 

Gang-stalking Greeks

 

Byzantine Atrocities

 

European Dissidents ALARM

 

Human Rights' Court

 

The used up men

 

Dissidents - USG RICO crimes

 

Open Letter to Theresa May

 

Open Letter to António Guterres UN's SG

 

Triangulation - Zersetzen

 

Open Letter to Andrew Parker, MI5

  

Πράξεις ποταπές - Despicable choices

 

 

My father's death

 

Cavitation damage

 

Burglary and vandalism

 

Dry mini submarine

 

Message to Bundeswehr 2

 

Message to Bundeswehr 1

 

“Tough” guys and TOUGH guys

 

Μοναδική λύση, το Χόλιγουντ

 

Charlatans

 

Zeppelin: Beyond Gravity

 

Foreign intervention in Greece?

 

Η ανελεύθερη Ελλάδα

 

Η Ελλάδα καταγώγιο;

 

Αν.Επ. Π. Παυλόπουλο

  

Intangible prisons

 

Plausible deniability

 

Images of German w & s

 

Crimes against Humanity

 

"Chimera" - "Bellerophon"

 

pr. Donald Trump

 

  

Legal Notice 87

 

Βδέλλες, αποικιοκρατικές

 

Being a German

 

Legal Notice 84

 

Dirty colonial methods

 

Georgi Markov, BG - KGB

 

Samples of Barbarity

 

Ελλάδα - αποκόλληση

 

Έλληνες, στο έλεος...

 

Harvester's log 16/3/17

 

 

Legal Notice 66

 

Execrable

 

Legal Notice 62

 

  

My story

 

  

Aggression?

 

  

Η Εστία μου

 

  

Why so untidy?

 

  

Αποικιοκρατία

 

  

Εξόντωση Ελλήνων αντιφρονούντων;

 

  

Ζήτημα εμπιστοσύνης

 

  

Μεθοδικότητα

 

  

Ανοικτή Επιστολή πρέσβη ΗΠΑ

Αφορμή, U2RIT vs Ελλάδα;

Βιοηθική

A request to U2RIT

Colonial aggression - 2

Open Letter to UN S.G.

Open Letter to p.C. & p. O.

Δήλωση πρόθεσης επαναπατρισμού

 

Ο "εφιάλτης" της Νυρεμβέργης

Συλλογή Φωτογραφιών

Αίτημα προστασίας, προς Ιταλία

Chroma key, background removal

Science and Ethics

Να συμβάλει και η U2RIT

Θα ξαναφτιάξουν πολλές φορές Άουσβιτς και Zyclon B

 

Split-Screen effect

Η Ζωή είναι Ωραία.

Βόρεια Κορέα

Λευτεριά στους Έλληνες, εξανα- γκαστικά "Εξαφανισμένους"

 

Μυστικές δίκες;

Trustworthiness

Πολιτισμό, ή, απληστία;

Ακραία Στυγνότητα

Η Τέχνη της Επιβίωσης

Political Asylum 3

Επιστροφή στις ρίζες

The Human Cost of Torture

An urgent appeal for solidarity

More obvious than the Sun

Western "culture"

Political Asylum

Έννομη Προστασία

Μια μήνυση που εγείρει ερωτηματικά

 

 

 

Honor your father...

Noise

Creative Greeks

A pair of Dictatorships

Τα δεινά της ομαδοσκέψης PDF Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 
Συνεννόηση για Ισορροπία - Απόψεις
Συντάχθηκε απο τον/την Χρήστος Μπούμπουλης (Christos Boumpoulis)   
Τετάρτη, 23 Δεκέμβριος 2009 22:24

Μελέτη πάνω στις εργαλειακές διεργασίες διχασμού των πολιτών.

 

Η οµαδοσκέψη είναι ένα µέσο του οποίου η χρήση αυξάνει την πιθανότητα ατοµικής επιβίωσης, εντός των κοινωνικών οµάδων, ειδικά, όταν αντιλαµβανόµαστε την επιβίωση ως «... ικανοποίηση των απαιτήσεων του φυσικού είδους... Όταν θεωρούµε τη φύση αυτόνοµη, ενώ τις φυσικές λειτουργίες της ζωής ως υπαρκτικό αυτοσκοπό».

Σε οµάδες ανθρώπινης δραστηριότητας εµφανίζεται, συχνά, το φαινόµενο, διάφορες αµυντικές τακτικές να ενσωµατώνονται στην οργανωσιακή κουλτούρα των οµάδων αυτών, παράγοντας νόρµες κοινής συµπεριφοράς και µορφές οµαδοσκέψης, τα οποία µάλιστα παρεµποδίζουν τους ανθρώπους να διακρίνουν κρίσιµες απόψεις της πραγµατικότητας στην οποία είναι ενταγµένοι. Σύµφωνα µε τον Irving Janis, µε τον όρο οµαδοσκέψη χαρακτηρίζονται οι περιπτώσεις εκείνες στις οποίες άνθρωποι παρασύρονται από οµαδικές αυταπάτες είτε αντιλήψεις αυτοαναφορικού χαρακτήρα.

Η εκδήλωση του φαινοµένου της οµαδοσκέψης παρουσιάζει δύο κοινά σηµεία µε όλες, σχεδόν, τις ηθεληµένες απάτες, δηλαδή ένα συνδυασµό παραβιάσεων: του θεωρήµατος του Gödel (απλουστευτικά, αυθαίρετη, αδιόρατη απόδοση στο ευρύτερο κατηγόρηµα ιδιότητες του λεπτότερου κατηγορήµατος) και του θεωρήµατος του Bayes (απλουστευτικά, αυθαίρετη, αδιόρατη µεταποίηση µίας υπό συνθήκη πιθανότητας, σε πιθανότητα. Αυθαίρετη, αδιόρατη µεταποίηση µιας ένδειξης σε απόδειξη).

Όσον αφορά την αντιµετώπιση ή την αποτροπή του φαινοµένου της οµαδοσκέψης, υπάρχουν δύο απόψεις: η άποψη του μαχητικού θετικισμού και η μεταφυσική άποψη.

Μαχητικός θετικισµός: όσο περισσότερο εξασκούµαστε νοητικά, όσο συνεπέστερα εφαρµόζουµε τα θεωρή τε στην εφαρµογή της τυπικής λογικής και γενικότερα της κριτικής σκέψης, τόσο µικραίνουµε την πιθανότητα εκδήλωσης οµαδοσκέψης. Όµως, ο ντετερµινιστικός χαρακτήρας των πρακτικών αυτών τις καθιστά, αυτές καθαυτές, «µέσα» για την επίτευξη ενός σκοπού. Εποµένως, ο τρόπος «χρήσης» των µέσων αυτών υπάγεται στον ίδιο κίνδυνο εκδήλωσης οµαδοσκέψης, πράγµα που συνεπάγεται ότι δεν λύνουν οριστικά το πρόβληµα, αλλά το µετασχηµατίζουν σε άλλο πρόβληµα 'ανώτερης τάξης».

Μεταφυσική άποψη: τεχνικές που το αντιµετωπίζουν είναι εκείνες που σχετίζονται µε οργανωσιακές δοµές, οι οποίες αναγνωρίζουν ως ισχυρό το κοινωνικό κριτήριο της γνώσης (δηλαδή εκεινο που συνδέει τον τρόπο να «γνωρίζουµε» µε έναν τρόπο να «υπάρχουµε», όταν «τόπος» της σύνδεσης αυτής είναι το άθληµα της σχέσης – κοινωνίας). Πρακτικές εφαρµογής της άποψης αυτής αποτελούν γνωστές ιαπωνικές µέθοδοι οργάνωσης (π.χ. Ringi), καθώς επίσης και άλλες οι οποίες υπάγονται σε ορισµένα ολιστικά µεθοδολογικά «παραδείγµατα».

Εκδηλώσεις του φαινοµένου της οµαδοσκέψης παρατηρεί ο υποψιασµένος πολίτης, συχνά, στην καθηµερινότητά του: κρατικές ές περιπέτειες είτε που περιπέφτουν σε κατάσταση πολύπλευρης καχεξίας, πολιτικά είτε διοικητικά συστήµατα τα οποία περιπέφτουν σε κατάσταση ανυποληψίας είτε χαµηλής αποδοτικότητας, επιχειρήσεις οι οποίες πτωχεύουν, οικογένειες οι οποίες περιπέφτουν σε κατάσταση «νοσηρότητας», ανθρώπινες σχέσεις οι οποίες χάνουν το δηµιουργικό χαρακτήρας τους είτε διαρρηγνύονται είτε αδυνατούν να γεννηθούν, ανθρώπινα πρόσωπα τα οποία περιπέφτουν, αδικαιολόγητα, σε κατάσταση κοινωνικής ανυποληψίας είτε περιθωριοποίησης. Ταυτόχρονα, υπάρχουν και αντίστροφες περιπτώσεις: «ασηµαντότητες που διαλάµπουν και µεγαλύνονται», κ.λπ.

Πιστεύουµε ότι δεν µπορεί να υπάρξει εγγυηµένη λύση για το πρόβληµα του φαινοµένου της οµαδοσκέψης. Μόνο µια (υπό κάποια έννοια) σπειροειδής διαδικασία βαθµιαίας αντιµετώπισής του, η οποία µοιάζει µε ένα «άθληµα»: ο πολίτης, διαφυλάσσοντας της ακεραιότητα της φύσης του, διαφυλάσσοντας την ελευθερία έκφρασης της προσωπικής του ετερότητας και ενασκούµενος στη σύναψη έλλογων σχέσεων µε υπαρκτικά ακέραιους συνανθρώπους του, µειώνει την πιθανότητα εκδήλωσης του φαινοµένου της οµαδοσκέψης, στον τρόπο που αυτός βιώνει την πραγµατικότητα.

Υ.Γ.: ενέταξα το άρθρο αυτό στην ενότητα επειδή, πιστεύω ότι δυνητικά εμπλουτίζει με δημιουργικό τρόπο τη "γλώσσα" με την οποία σκεφτόμαστε την οργάνωση των κοινωνικών ομάδων. Η δε οργάνωση των κοινωνικών ομάδων, μεταξύ άλλων, δυνητικά επηρεάζει την αίσθηση της ταυτότητας των προσώπων που είναι ενταγμένα σε αυτές.

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 24 Δεκέμβριος 2009 10:08