Αγορά Πολιτών

Τρόπος Συμμετοχής

Χορηγίες

Πολίτες στην Αγορά

Έχουμε 286 επισκέπτες συνδεδεμένους

Επικοινωνία

Γερμανία 004917667046073 (SMS)

7/3/2017, 20:00

European Dissidents ALARM

 

Zeppelin: Beyond Gravity

 

Foreign intervention in Greece?

 

Η ανελεύθερη Ελλάδα

 

Η Ελλάδα καταγώγιο;

 

Αν.Επ. Π. Παυλόπουλο

  

Intangible prisons

 

Plausible deniability

 

Images of German w & s

 

Crimes against Humanity

 

"Chimera" - "Bellerophon"

 

pr. Donald Trump

 

  

Legal Notice 87

 

Βδέλλες, αποικιοκρατικές

 

Being a German

 

Legal Notice 84

 

Dirty colonial methods

 

Georgi Markov, BG - KGB

 

Samples of Barbarity

 

Ελλάδα - αποκόλληση

 

Έλληνες, στο έλεος...

 

Harvester's log 16/3/17

 

 

Legal Notice 66

 

Execrable

 

Legal Notice 62

 

  

My story

 

  

Aggression?

 

  

Η Εστία μου

 

  

Why so untidy?

 

  

Αποικιοκρατία

 

  

Εξόντωση Ελλήνων αντιφρονούντων;

 

  

Ζήτημα εμπιστοσύνης

 

  

Μεθοδικότητα

 

  

Ανοικτή Επιστολή πρέσβη ΗΠΑ

Αφορμή, U2RIT vs Ελλάδα;

Βιοηθική

A request to U2RIT

Colonial aggression - 2

Open Letter to UN S.G.

Open Letter to p.C. & p. O.

Δήλωση πρόθεσης επαναπατρισμού

 

Ο "εφιάλτης" της Νυρεμβέργης

Συλλογή Φωτογραφιών

Αίτημα προστασίας, προς Ιταλία

Chroma key, background removal

Science and Ethics

Να συμβάλει και η U2RIT

Θα ξαναφτιάξουν πολλές φορές Άουσβιτς και Zyclon B

 

Split-Screen effect

Η Ζωή είναι Ωραία.

Βόρεια Κορέα

Λευτεριά στους Έλληνες, εξανα- γκαστικά "Εξαφανισμένους"

 

Μυστικές δίκες;

Trustworthiness

Πολιτισμό, ή, απληστία;

Ακραία Στυγνότητα

Η Τέχνη της Επιβίωσης

Political Asylum 3

Επιστροφή στις ρίζες

The Human Cost of Torture

An urgent appeal for solidarity

More obvious than the Sun

Western "culture"

Political Asylum

Έννομη Προστασία

Μια μήνυση που εγείρει ερωτηματικά

 

 

 

Honor your father...

Noise

Creative Greeks

A pair of Dictatorships

Αποκλίνοντας από την Ευδαιμονία PDF Εκτύπωση E-mail
Αξιολόγηση Χρήστη: / 0
ΧείριστοΆριστο 
Συνεννόηση για Δράση - Απόψεις
Συντάχθηκε απο τον/την Χρήστος Μπούμπουλης (Christos Boumpoulis)   
Τρίτη, 10 Οκτώβριος 2017 21:20

 

christosboumpoulis_090.JPG

 

 

 Αποκλίνοντας από την Ευδαιμονία

 

Η επίτευξη της προσωπικής και της συλλογικής Ευδαιμονίας, υπό κάποιες εύλογες προϋποθέσεις, αποτελεί ένα απλό έργο.

Σε μια οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα (είπαμε, υπό κάποιες προϋποθέσεις), οι ηγέτες και οι ακόλουθοί τους συνεργάζονται προκειμένου να εκδηλωθεί το κοινωνικό φαινόμενο της “καλής ηγεσίας”. Η καλή ηγεσία αποτελεί τη γενεσιουργό αιτία εκείνης της κοινωνικής δομής και εκείνης της κοινωνικής δυναμικής, τα οποία διαμορφώνουν την εξελικτική πορεία, της εν λόγω κοινωνικής ομάδας, προς την κατεύθυνση της επίτευξης της προσωπικής και της συλλογικής Ευδαιμονίας.

 

Ties That Bind

Leaders and followers literally cocreate, coconstitute, leadership. This finding is not new; as I noted earlier, the presumption that followers matter is now widely shared. But students of leadership still tend to focus on leaders and shortchange followers.

As this book testifies, it's past time for this to change. It's past time for students of leadership to resist the dominant model – the leader-centered model – and embrace a more holistic one. Leaders should be looked at only in tandem with their followers.

Without followers nothing happens, including bad leadership. Together, leaders and followers can bring out the best in people, as in, say, the civil rights movement; or they can amplify what's worst in people and leave murder and mayhem in their wake. Obviously this finding has moral implications. Leaders and followers share responsibility for leadership, bad as well as good. Finger-pointing - “He did it!” - will no longer wash. None of us is off the hook.

 

[Barbara Kellerman, Bad Leadership – What it is, How it happens, Why it matters (Boston Massachusetts: Harvard Business School Press,, 2004), 226]

 

If we accept Aristotle's dictum that virtues such as honesty and justice are acquired by practicing them, then leaders should o as Aristotle instructed: They should practice virtue because they want and intend to be virtuous.

Nor are followers exempt. Like leaders, they are accountable for what they do.

  • Ethical followers take the leader into account. Unethical followers do not.

  • Ethical followers exemplify private virtues such as courage and temperance. Unethical followers do not.

  • Ethical followers engage the leader and also other followers on behalf of the common good. Unethical followers do not.

[Ibid., 36]

 

Οι άνθρωποι, φυσιολογικά, διαθέτουμε ενσυναισθησία και μνήμη.

Η μνήμη συνδέει τις προηγούμενες αιτίες με τα μεταγενέστερα αποτελέσματα, δημιουργώντας κατ' αυτόν τον τρόπο, σύμφωνα, με την Αριστοτελική προτροπή και την κοινή εμπειρία, τον ενάρετο χαρακτήρα. Ο άνθρωπος ενθυμούμενος τις προηγούμενες εμπειρίες του διαμορφώνει εκείνα τα εξαρτημένα αντανακλαστικά τα οποία αντιλαμβανόμαστε ως τον ενάρετο χαρακτήρα.

Η ενσυναισθησία συνδέει, μεταξύ τους, τους ανθρώπους μέσω της κοινωνίας (του μοιράσματος, της μεταποίησής τους σε, οιονεί, συγκολλητική ουσία) αναγκών. Η ενσυναίσθηση της ανάγκης του “άλλου” κινητοποιεί “εμένα” αυτομάτως προς την κατεύθυνση της συμβολής στην ικανοποίησή της και αντίστροφα.

Η μνημοσύνη και η ενσυναισθησία, εντός μιας κοινωνικής ομάδας αποτελούν την, οιονεί, άλλη όψη του νομίσματος, της ύπαρξης “καλών ηγετών” και “καλών ακολούθων”.

 

Types of Bad Leadership

  • Incompetent Leadership – the leader and at least some followers lack the will or skill (or both) to sustain effective action. With regard to at least one important leadership challenge, they do not create positive change.
  • Rigid Leadership – the leader and at least some followers are stiff and unyielding. Although they may be competent, they are unable or unwilling to adapt to new ideas, new information, or changing times.
  • Intemperate Leadership – the leader lacks self-control and is aided and abetted by followers who are unwilling or unable effectively to intervene.
  • Callous Leadership – the leader and at least some followers are uncaring or unkind. Ignored or discounted are the needs, wants, and wishes of most members of the group or organization, especially subordinates.
  • Corrupt Leadership – the leader and at least some followers lie, cheat, or steal. To a degree that exceeds the norm, they put self-interest ahead of the public interest.
  • Insular Leadership – the leader and at least some followers minimize or disregard the health and welfare of “the other” - that is, those outside the group or organization for which they are directly responsible.
  • Evil Leadership – the leader and at least some followers commit atrocities. They use pain as an instrument of power. The harm done to men, women, and children is severe rather than slight. The harm can be physical, psychological, or both.

[Ibid., 37-46]

 

Η διοίκηση των κοινωνικών ομάδων, στις οποίες, η μνημοσύνη και η ενσυναισθησία, “ανθίζουν” ανεμπόδιστα, αποτελεί ένα εύκολο έργο, το οποίο συμβάλλει στην αποκατάσταση, συλλογικά, της Ειρήνης, της Ελευθερία, της αρμονικής Συνεργασίας και της λιτής Προκοπής.

Η έλλειψη της μνημοσύνης, είτε, της ευνσυναισθησίας και μάλιστα, στο βαθμό κατά τον οποίο αυτές οι ελλείψεις εκδηλώνονται, ενδεχομένως, προκαλούν ανάλογη “μετατόπιση”, από την “καλή ηγεσία” προς την κατεύθυνση της “κακής ηγεσίας”.

“Κακή ηγεσία” σημαίνει, μεταξύ άλλων, την απομείωση, είτε, την εξάλειψη, της δυνατότητας μη βίαιης πειθούς. Εντός των κοινωνικών ομάδων οι οποίες διαθέτουν “κακή ηγεσία”, αποτελεί σπάνιο, έως, ανύπαρκτο, φαινόμενο, ο οποιοσδήποτε, να πεισθεί για το ο,οτιδήποτε, “με το καλό”. Και αυτή η, παρεπόμενη, επικράτηση μιας πασιφανούς συλλογικής δυσαρμονίας θέτει τη εξελικτική πορεία ολόκληρης της κοινωνικής ομάδας σε μια τροχιά, οιονεί σπειροειδή, προς την κατεύθυνση της χειρότερης δυνατής ηγεσία η οποία είναι η “δαιμονική ηγεσία”.

Αν, οι “δαιμονικές ηγεσίες” επέλεγαν οποιοδήποτε άλλο είδος εργαλειακού φόβου, σε βάρος των απλών μελών της κοινωνικής τους ομάδας, εκτός από το χειρότερο που υπάρχει, τότε, οποιοσδήποτε “άλλος” χρησιμοποιούσε εναντίον αυτών των “δαιμονικών ηγεσιών” το χειρότερο, τότε, θα τις εκτόπιζε αμέσως. Επομένως, μοιάζει να αποτελεί κανόνα, όσον αφορά τις “δαιμονικές ηγεσίες”, η εργαλειακή χρήση των δύο ειδών αρχαϊκού φόβου, δηλαδή, του φόβου του θανάτου και του φόβου του ευνουχισμού, προκειμένου, οι, αυτού του είδους ηγεσίες, να μακροημερεύουν.

Πράγματι, είναι αδύνατο να υπάρξουν άφοβα μέλη μιας κοινωνικής ομάδας στην οποία εκδηλώνεται μια θανατηφόρα επιδημία η οποία απειλεί “αδιακρίτως” τη φυσική επιβίωση αυτών των μελών, όπως συμβαίνει στις μέρες μας, με τις “επιδημίες”, του “καρκίνου”, του “έιτζ”, του “αλτσχάιμερ”, και κατ' επέκταση, των θεωρούμενων “ψυχικών” θεωρούμενων “παθήσεων”, κ.λπ.

Και πάλι, είναι αδύνατο να υπάρξουν άφοβα μέλη μιας κοινωνικής ομάδας όταν, την ηγετική της ομάδα περιβάλλουν “ευνούχοι”, όπως συνέβαινε παλαιότερα, στην οθωμανική αυτοκρατορία και αλλού.

Ο πολιτισμός και η κουλτούρα, κάθε μιας κοινωνικής ομάδα, κατά τη γνώμη μου, δύναται να ευνοεί, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο, την εκδίπλωση των πανανθρώπινων ιδιοτήτων, της μνημοσύνης και της ευνσυναισθησίας.

Και οι δυαδικοί συνδυασμοί διμερών σχέσεων, τους οποίους, οι κοινωνικές ομάδες επιλέγουν για να αναπτύξουν εξωτερικές, διακοινωτικές σχέσεις, ανάλογα με το βαθμό συμβατότητας που χαρακτηρίζει τα αντίστοιχα ζεύγη, πολιτισμών και κουλτουρών, μπορεί να συμβάλλουν, ή, να εμποδίζουν, τη δημιουργική εξέλιξη του πολιτισμού, συνολικά, της ανθρωπότητάς μας.

 

Χρήστος Μπούμπουλης

οικονομολόγος

 

Παράρτημα

 

Effects of Hashish Use

The most well-known effect of hashish use is the same euphoric, drowsy, sedated effect of cannabis. But along with this comes a number other effects:

Distortions of time and space. A person may not realize how much time has passed or how fast he or she is traveling and driving a car under the influence is dangerous. Cannabis is the most common drug found in the bodies of drivers who die in accidents, sometimes in combination with other drugs or alcohol.

These distortions also make it difficult to play sports, meaning that anyone who is athletic may not maintain their prior level of accomplishment if they start smoking hashish.

An unmotivated, “I don’t care” attitude is common among hashish smokers. This attitude can lead a person to give up activities and interests that were important for him or her before, such as a young person giving up a college education or a career.

The reduced ability to understand what is read or heard and therefore learn, solve problems or concentrate that is common to hashish smokers would impair anyone’s ability to complete an education.

Hashish is addictive, as is cannabis. Addiction shows up as time and energy spent acquiring and using the drug or recovering from its use despite damage being done to one’s goals, relationships, legal status, health, finances or life in general.

Hashish can be quite psychologically addictive as well as physically. By that is meant a person is dependent on the way it makes them feel. He or she uses it to relieve stress or eliminate the need to deal with real life problems. Instead, they can just indulge in the euphoria, drowsiness and relaxation.

Side Effects of Cannabis or Hashish Use

In the case of hashish,undesirable side effects include:

  • Disorientation

  • Impaired learning

  • Fluctuating emotions

  • Dulling of attention despite the person feeling that he or she has special insight

  • "Psychotic" episodes

  • Fatigue

  • "Paranoia"

  • Reduced coordination

  • Lung damage including bronchitis, coughing and congestion from smoking

If hashish users consume too much of the drug, they can suffer from anxiety or panic, "paranoia", heavy sedation resulting in an inability to move, confusion and unpleasant distortions in their perceptions of their own bodies.

[http://www.narconon.org/drug-abuse/effects-of-hashish.html]

 

What are the short-term effects of Marijuana or Hashish use?

The short-term effects of marijuana or hashish use include problems with memory and learning; distorted perception (sights, sounds, time, touch); difficulty in thinking and problem solving; loss of coordination; and increased heart rate, anxiety, and panic attacks.

THC in marijuana is strongly absorbed by fatty tissues in various organs. Generally, traces of THC can be detected by standard urine testing methods several days after a smoking session. In heavy chronic users, traces can sometimes be detected for weeks after they have stopped using marijuana.

Effects of Heavy Marijuana or Hashish Use on Learning and Social Behavior

Marijuana or hashish affects memory, judgment and perception. Learning and attention skills are impaired among people who use marijuana or hashish heavily. Longitudinal research on marijuana use among young people below college age indicates those who use marijuana have lower achievement than the non-users, more acceptance of deviant behavior, more delinquent behavior and aggression, greater rebelliousness, poorer relationships with parents, and more associations with delinquent and drug-using friends.

[https://www.drugs.com/illicit/hashish.html]

 

 

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 10 Οκτώβριος 2017 21:45